karlsborg

Alla inlägg under januari 2013

Av Amanda Sandberg - 15 januari 2013 17:55

Hej alla!  verkligen, förlåt för att jag och Katja har varit usel på att blogga. Jag har varken haft lust eller tid, det har liksom inte hänt så mycket. Maecy har skadat sig på benet, hon har trampat sig med broddarna men hon är inte halt. Idag haR Emelie henne och imorgon också. Just nu så sitter jag hemma hos mamma, ska sova hos henne idag, måste åka 06.15 imorgon  bitti usch..

/Amanda

 

Av Amanda Sandberg - 11 januari 2013 07:07

Hej bloggen, blev inget skriva igår, jag orkade inte. Igår iallafall så stukade jag foten kraftigt så den är blå som en smurf på ena sidan. Ont gör det men de är bättre idag! Ska nu gå till bussen i snigel fart!
/amanda

Av Amanda Sandberg - 11 januari 2013 07:07

Hej bloggen, blev inget skriva igår, jag orkade inte. Igår iallafall så stukade jag foten kraftigt så den är blå som en smurf på ena sidan. Ont gör det men de är bättre idag! Ska nu gå till bussen i snigel fart!
/amanda

Av Amanda Sandberg - 9 januari 2013 13:12

Hej bloggen! Min dator har vart sönder och har inte orkat blogga på mobilen, tycker helt ärligt att appen är sämst och den laggar som sjutton. Tänkte skriva lite om gårdagen! 


Emelie skulle komma igår men hon mådde inte så bra så jag fick ta stallet. Jag hade varken ridkläder eller skor med mig så fick mocka och grejja i vanliga skolkläderna, kändes lite ofräsht! De senaste dagarna så ar hon vart jätte fin i boxen, inte allt kladdig och sånt så det gick snabbt att mocka. Än så länge är spån pelletsen fortfarande ljusa men undrar hur länge det varar, hon brukar rätt som det är röra till ordentligt i boxen.  Efter jag hade grejjat klart md maten, boxen etc. så tog jag ut och longerade henne en stund, busig som få ar hon! Sparkades och hade sig! Lät henne bara springa, hade ingen gummisnodd utan hon fick springa och sträcka på sig.  Idag så kommer iallafall Emelie, hon ska ta imorgon också, skönt att hon finns speciellt just idag så jag behövde gå hem för att jag mådde dåligt, kände redan igår att det var någonting som låg och gnagde, kanske håller på att bli sjuk..men hoppas inte på det. 

/Amanda

 

Fina tjejen, 2011

Av Amanda Sandberg - 5 januari 2013 16:13

Hejhej bliggen, blir ett mobil inlägg för min dator var inte så trevlig idag.


Idag så red jag och sofia ut på flicka och Maecy, allting gick super. maecy är dock väldigt klumpig med bakbenen så det kändes som om vi skulle ramla omkull i den djupa snön. Flicka var lite spänd i börja och blev lite rädd för små saker , suck unghästar haha! Flicka var så fin där hon gick med sofia, så duktiga! Imorgon flyttar vi tillbaka till sorunda, ska bli skönt med rutiner igen men fy sjutton för skola!


Om två timmar hämtar Lucas mig, vi ska hem o kolla film hemma hos honom o mysa!


På bilden är det Flicka och Maecy

Av Amanda Sandberg - 4 januari 2013 11:01


Tja bloggen! Håller just på att äta frulle och ska göra mig iordning, ska in till stan med kompisar. Idag tar emelie Maecy och tänkte fråga henne om ho. Kanske ville skriva ett gäst inlägg, skulle ni gilla det? ;)

Av Amanda Sandberg - 3 januari 2013 14:30




 

Mrs. Robinsson "Emmy" 

2010

 

Weidens Korall

2011

 

MissMeQ

2011

 

MissMeQ

2011

 

Weidens Korall

2011

 

Maecy&Klara

2011

 

Maecy

2012

 

Moon Shadow

2012

 

Maecy

2012

 

Maecy&Danielle

2012

 

Av Amanda Sandberg - 3 januari 2013 13:36




Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards