karlsborg

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda Sandberg - 30 november 2012 20:09

God kväll bloggen! Är nu hem kommen efter en härlig dag i Globen. Kollade på dressyren och lyckades kolla på alla ekipage utan att gå ifrån eller någonting, stolt! Efter tävlingarna så var det en clinik med Patrik Kittel, och gud vad jag lärde mig saker! Lärde mi hur jag kunde rida fram och tips om bra grejjer. Ett tips som jag nog kommer köra stenhårt på är att inte rida längst in vid väggen utan rida lite innanför spåret, på så sätt kunde man kontrollera att man verkligen hade hästen rak och rama in den. Dagen var jtte rolig verkligen, synd bar att den är över!


Efter hela showen så gick vi till mässan och kollade runt litegrann. Sofia shoppade som en galning och grejjer haha. Jag fick till mig ett par snygga saker också!

/Amanda

 

Dressyr schabrak från schokemöle 449:-

Grimma från John Whitaker 299.-  

'  

Pannband från Wendley 350:-

 

marine blåa ponnylindor från Börjes 35:-

 

Och sen tillslut så fick jag ett par boots som jag ska ha i vinter, as snygga!

Av Amanda Sandberg - 30 november 2012 09:44

Snart är vi på väg mot horse show, är så himla taggad! Nu ska vi se dressyren om börjar klockan 11 sen så ska vi antgligen gå till anexet eller något. Tycker det ska bli grymt roligt att göra något tillsammans med familjen..eller aa 75% av familjen dåra. Tänkte inte handla så mycket idag, tänkte kolla efter det jag vill ha och det är: Pannbandet med en krona på, ett nosludd eller en grimma man kan brodera på. Hör av mig kanske lite under dagen, lägger kanske ut lite bilder för vi har ganska bra platser så jag kanske kan fota lite grann. Ajja ha det gott nu tills vi "ses" igen!

/Amanda

 

Bilden är tagen från min andra blogg därav vattenstämpeln!

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 22:30

Kom precis hem från globen. Tyvärr så gick inte årsta-runstens lag till finalen imorgon:( vi var fyra sekunder efter laget som kom tre (bara tre som går till final). Men måste säga att vi vann pris för bästa hejarklack! Haha skyltar, hejarramsor och en massa skrik Hahaha! Var värsta festen på vår läktare ju. Imorgon blire först till skolan sen så blir globen igen med två kompisar! :D
/Katja :))

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 21:36

Något som verkar vara inne i alla fall till sommaren är zebra täcken. Just detta täcke är ett flugtäcke från Bucas. Jag personligen tycker det är ganska coolt, jag skulle vilja ha en sådant till Maecy! Fatta coolt med en vit häst och sedan ett zebra täcke, coola damen skulle hon vara! Jag tycker dock att färgerna är begränsade, man kan ju inte ha en "röd"fux i det där, det skulle se lite roligt ut enligt mig. Svarta, vita och möjligtvis mörkbruna hästar och gråa hästar skulle kunna ha det här täcket om man ska tänka lite på "matching" 

/Amanda

 

Täcket finns i storlekarna 115-170 cm . Själva täcket kostar 1095 kr och luvan kostar 198 kr. Kanske lite dyrt för ett flugtäcke och så men kanske värt det,

vad tycker ni?

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 18:30

Ja, det här inlägget kommer handla om facebook gruppen "hästar finns inte". 

Den här gruppen som startades för ett tag sen tyckte jag bara var töntig och irreterande innan jag verkligen insåg den roliga ironin i det hela. Vissa människor tycker den är riktigt dålig de skickar små inlägg i deras logg som

" OM NU INTE HÄSTAR FINNS VAD ÄR DEN SÅ JAG RIDER PÅ, TÄNK ERA IDIOTER"

jag menar, ta det med en nypa salt! De här personerna som skapat gruppen är inte ute efter att "kränka" er som person utan de tyckte väl antagligen bara att det är en rolig sak, och de är det! Jag menar kolla hur många som gillar dem de får ju uppmärksamheten precis som de vill ha. 

 

Det roliga är att det är mest hästmänniskor som flippar ur när det gäller gruppen

(vilket jag fattar, vf skulle en "gamer" lacka för det?) 

och guud vad de tar åt sig! De snackas om att de gör små barn besvikna och hela faderuttan, alla vet att hästar finns, seriöst den som inte vet måste ha levt isolerad de senaste åren. Hästan är in princip överallt, de är horse shows det finns häst&vagn och de är det allra första färdmedlet på jorden, så såklart att hästar finns. Det som gör att gruppen är "töntig" är att de är så många som hakar upp sig på den och just skriver massa sånna kommentarer, det blir liksom lite för mycket man gör en för stor sak av det hela. 

 

Vi häst tjejer/killar som faktist tycker det är roligt och bjuder till (vilket jag gjorde idag) vill kanske inte höra massa tråkiga kommentarer från er där ni skriver helt seriöst:

" Gud vad förbannad jag blir på att alla retar hästmänniskor!! Hästar finns visst. Det är bara töntigt" 

1. vi retar inte "er" hästmänniskor, jag är oxå så mycket hästmänniska man kan bli retar jag upp mig?

2. Klart hästar finns, trodde ni seriöst att vi bloggade om bananer? haha.. 

jag klandrar ingen, vill bara att ni ska ta det med en nypa salt, och ni som tycker det är så töntigt varför ignorerar ni inte bara det då?? 

 

 

 

Hmm jaa, vad vi sysslar med i stallet det förblir en gåta! 

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 13:38

Hejsan alla! Ligger nu i sängen o bloggar, har precis tagit medicinen för tån och så.

Tänkte titta lite film, har ni några bra filmtips? Kommentera gärna om bra filmer för det lär behövas! 


Imorrn är det horse show.. eller ursäkta mig, *fruktshow eftersom hästan inte finns   

Bäst för mig att jag hittar nått sätt att få mig på mig en sko, ska ner och testa lite grejjor! Har även fått min  julkalender till Maecy idag! Den ska hängas upp ovanför boxen så fort jag kommer till stallet! 

.. när det nu blir.. miss my baby..

/Amanda

 

saknar sommaren, då allt var bra och livet lekte mer än vanligt. Märker att min vinter "deprition" är på väg.. haha 

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 13:25

 


Så det där med din elit linje kommer bli lite svårt.. 

Av Amanda Sandberg - 29 november 2012 12:26

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards