karlsborg

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda Sandberg - 23 november 2012 09:11

Hej bloggen! Sorry för ur dålig uppdatering men de har hönt en sak som går före bloggen!

/Amanda

Av Amanda Sandberg - 22 november 2012 20:55

Idag så var jag stall ledig och passade på att träffa en kompis en stund, sen så gick jag upp till centrum och unnade mig en ny tröja! Jag tyckte att jag behövde den haha! Snart ska jag plugga inför mitt engelska tal som jag ska hålla imorgon usch inte kul. Menmen får hoppas på det bästa imorgon!
/Katja

Av Amanda Sandberg - 20 november 2012 22:25

Idag på träning så var Quissico helt galen. Han var allmänt pigg och efter ett hinder så la han till med en ordentlig bockning och jäklar vad vi flög. Men kvar satt jag i alla fall. Efter det så var han ganska stressad och var " falsk" i en kombination och stannade, när jag sa till honom så blev han allmänt upprörd och stressad. Men han lugnade sig ganska fort och hoppade en jättefin runda sen. Men jag har bestämt mig för att inte tävla i helgen. Då han är alldeles för pigg och ivrig. Är bättre att träna lite mer och få honom lugn igen. Vi tar igen allt nästa säsong, då jäklar kör vi!
/Katja

Av Amanda Sandberg - 20 november 2012 21:53

godnatt bloggen! Nu ska jag sova så att jag är pigg och glad tills imorgon. Imorgon så blir det kvälls skola, är dock inte så taggad. Ingen Maecy imorrn helle... uhuhuh saknar henne redan! Ursäkta dålig uppdatering idag men vad ska man blogga om? Ni kan ju komma med lite ideer kanske? ;) 

/Amanda

 

Av Amanda Sandberg - 20 november 2012 07:43

godmorgon alla läsare! Hur har ni sovit inatt? själv sov jag så skönt o djupt så jag höll på att försova mig. Idag är det Tisdag,ser fram emot dagen litgrann. Känner mig pigg och glad! bloggar senare

 

Av Amanda Sandberg - 19 november 2012 21:12

Hejsan bloggen! Idag kom jag till stallet vid kvart över fyra, då gick jag in i stallet och mockade. Älskli pälski kom till stallet och överaskade med att göra hennes mat. Tog ut Maecy ur noxen och spolade hennes ben, kollade också igenom så att hon inte hade några sår eller liknande, hittade ett ovanför hasen tvättade det ordentligt. Imorgon så kommer Emelie och ride henne! på Onsdag också, nu ska jag sova! är ap trött.

 

Maecy 4 år gammal!

Av Amanda Sandberg - 19 november 2012 20:53

Följ mig på Instagram @katjalincesso
<3

Av Amanda Sandberg - 19 november 2012 20:47

Ligger och chillar framför tv:n idag så gick det både bra och dåligt när jag red quissy inne i ridhuset. Till en början var han jättefin sen så blev han lite stark ett tag och när han sedan lugnade ner sig så gick det jättebra! :) imorgon är det hoppträning för helena om det går bra blir det tävling i helgen i södertörn. Får hoppas på det bästa eftersom de senaste två tävlingarna har blivigt inställda pga sjukdom mm.
Imorgon har jag sovmorgon tills kl 10, ska passa på att sova ordentligt, har fortfarande ont i huvudet efter avramlingen för en vecka sen, ser lite suddigt när jag läser och rider :( hoppas det går över snart!
/Katja :)

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards