karlsborg

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda Sandberg - 10 november 2012 17:56

Här kommer dagens outfit! ineg bra bild alls men lilla hästen ville inte stå stilla och vi glömde fota en när jag red. 

 

Fleecetäcke: Hööks showmaster guld-röda kanter

lindor: Hööks showmaster

träns: globus + treadstone pannband


Av Amanda Sandberg - 10 november 2012 17:35

Hejsan alla! Idag så var morfar med mig i stallet och kollade på hur allt gick till. Han var med när jag red också. Blev mest skritt, travade kanske 2 varv eller nått, hon var tjurig idag så jag krävde inte så mycket av henne. Jag gjorde böj övningar i båda varven och såg till så hon blev mjuk. Imorrn så vet jag inte riktigt vad jag sa göra med henne, jag ska rida iallafall! På måndag har hon sin vilo dag så jag tror att jag rider ut om det blir fint väder. Jag har iallafall skrivit upp mig på att ta in hästarna imorgon så det blir stallet tidigt runt 2 tiden. 

 

Jag och Maecy igår på ridlektionen, ingen bra bild men det är något iallafall!

Av Amanda Sandberg - 10 november 2012 12:31

Hej bloggen! Är nu påväg till stallet gör att träffa morfar och rida. Efter det ska vi fika någon stans!

Av Amanda Sandberg - 9 november 2012 23:51

Belv ingen uteritt idag. Blev ett pass inne i ridhuset i stället. Var för kallt och hårt ute. Men imorgon blir det att rida ut på dagen och sen så ska det ju vara 7 grader och regn imorgon! :) haha tänk hur glad man kan vara över lite regn som gör att man kan rida ut!! Haha!
Nu ska jag sova så att jag inte sover bort hela dan imorgon :) godnatt!
/Katja :)
Haha och juste försök att göra den här. Haha jag lyckades inte första gången om man säger så! :P

Av Amanda Sandberg - 9 november 2012 17:12

Hej alla! Nu är jag påväg till lucas eftersom yasmin inte ville komma. Dressyrlektionen gick som på räls! Vi tränade på skäkelvikningar, övergångar och sen skänkelvikningar på diagonalen. maecy var pigg och ganska hård i munnen dock. Lektionen avslutades med att hoppa två kryss på kanske 50 cm knappt, det gick väl sådär men det var kul! Imorrn åker vi till stallet lite senare! :)


Min fina tjej, rosetten ska bli våran!!

Av Amanda Sandberg - 9 november 2012 13:21

Hej alla! Har nyss hadt prov om genetik och celler, är lite osäker så jag vet inte riktigt vad resultatet blir, det kändes väl sådär, det är inte så himla svårt att få E på frågorna.. Sååå resultatet kan väl antagligen bli ganska bra..


Nu innan jag åker till stallet så ska jag till priskrossan och köpa hinkar till Maecy, igår låg dem bara slängda på marken, är så himla trött på hur de behandlar mina saker! Funderar på att skriva på tavlan om att de faktist hår sönder!

Av Amanda Sandberg - 9 november 2012 13:04

Sitter i skolan och väntar på att alla andra ska bli klara med idrottsprovet. Kuul... :P ikväll blir det stallet som vanligt! Igår så red jag på quissy för första gången sen han blev sjuk. Elr ja jag har ju skrittat men igår red jag ordentligt. Blev en halv timme i ridhuset han är fortfarande lite seg och trött. Men han är mycket piggare och gladare. Idag ska jag rida ut i skogen och galopper en del. Han behöver komma upp i konditon igen så fort som möjligt. :)
Haha en så sjukt bra bild. Så sann!!! :)))

Av Amanda Sandberg - 9 november 2012 08:59

Den här videon är så himla rolig!

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards