karlsborg

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda Sandberg - 12 november 2012 19:07

sitter här i sängen som en solstråle, mitt iphoneskal från caseapp har kommit! Det tog 2 dagars leverans, skit snabbt! Är jätte jätte nöjd med kvalitén och bilden! Det är min absoluta favorit bild och nu kan jag ha den med mig överallt! Gud vad fint det är :') Katja har också fått sitt skal men det får hon visa själv ;) 


vill också tipsa för alla er med turen att ha iphone 5, caseapp har nu fått in iphone 5 skal där du kan ha vita, svarta, transparanta, blåa och rosa kanter! as nice! go caseapp!

 

vad tycker ni om caseapp's skal? tycker ni att dom är lika bra som jag tycker? Tycker ni att vi ska fråga oss till en liten tävling här på bloggen? skulle ni gilla det?

/ Amanda

Av Amanda Sandberg - 12 november 2012 11:18


( och här ska det vara en bild på min vn Magda men jag fick ett tuggummi så jag lovade att ta bort den)

Av Amanda Sandberg - 12 november 2012 07:09

Hej alla! Är snart på g till bussen, lång dag i skolan idag! Hittade massa tävlings bilder på mig o Maecy igår men dom kommer senare!

Av Amanda Sandberg - 11 november 2012 16:29





















TOPPAR 

 

 

 

 

 


 FLOPPA  

 

 

 

 

Av Amanda Sandberg - 11 november 2012 16:10

 Kolla verkligen på denna videon! den är helt underbar! Det är dock inte så bra att hon gör allt det där utan hjälm. 

Det här är samma person fast här hoppar hon 170 cm barbacka! 

Av Amanda Sandberg - 11 november 2012 15:46

Hej alla, kom hem från stallet för en timma sedan. Idag så var det lokal/regional dressyrtävling på SORK så det gick inte att rida i ridhusen. Jag hade tänkt att rida ut men det började och ös regna så jag struntade i det. Idag så var tjejen jätte surig och höll på att buffa och ha sig, hon vet att hon inte får buffas så hon är lite försiktig men ändå liksom. Jag fullkomligt hatar när hästar buffas på en! Jag borstade henne och spolade hennes ben, visiterade hennes karleder efter mugg och sådant, hittade inget som tur va. Upptäckte också att hennes innetäcke var trasigt, får se om det går att laga.

Köpte ju nya hinkar i förregår och ill ni veta hur det har fått för dem? då ska ni få höra! Dom är faktist rena, hela och fina! Inte en spricka eller någonting! Haha slår vad om att någon i stallet läste att jag var missnöjd med hur de behandlade mina saker för efter jag skrev det så har hon antingen legat i höpåsarna eller stått snyggt vid boxen. 

Usch märker också att det börjar bli kallare och kallare och mörkare och mörkare, klockan är 15.54 och det är redan mörkt ute, deprimerande. Ska börja kolla igenom täcken och vad som behövs tas dit, hennes vintertäcke ska med dit iallafall, får ta med det i helgen eller om Marie eller Mats kan köra det till stallet någon dag i veckan, vi får se helt enkelt. Har iallafall sett några snygga täcken som jag vill lägga vantarna på! kan visa dem i ett annat inlägg! 


Längtar också till globen horse show, om vi nu ska gå! Jag har inte hört något om vi ska gå eller inte, har bara hört pratas om att vi isåfall ska gå på Fredagen och kolla på dressyren vilket är skojj! Jag går dock mest i anexet och kollar på häst prylar, förra året gjorde jag massa bra kap! För några år sen då jag var där så köpte jag ett nosludd och broderade in min ponnys namn i, hoppas de är där nu iår så jag kan brodera in en grimma eller nått till Maecy, det skulle jag verkligen vilja ha! En svart eller en röd någon som är lite personlig iallafall! De här året vill jag iallafall hitta mitt älskade pannband som jag hade til min förra häst Donna! Det fanns inte förra året men såg att det fanns ute i börjes katalogerna så då kanske det finns på marknaden iår. det är jätte fint! det är svängt med en krona i mitten av böjen, jätte fint och elegant! 


 

här är det fina pannbandet, vad tycker ni folket hiss eller diss?

Av Amanda Sandberg - 11 november 2012 11:26

Hejsan bloggen, vilken regning dag är det inte? Har nyss vaknat och ska åka till stallet om en timma, ska ta in Maecy flickan och borsta lite på henne och kanske rida, annars får hon vila så rider jag imorrn. Efter stallet vid 14.20 så blir vi hämtade så ska jag följa med till Lucas släkt och fira fars dag. Imorgon kommer skalen, wiiie!!  bloggar mer ikväll people!

 

Inte alls långt kvar till dressyrtävlingen nu!

Av Amanda Sandberg - 11 november 2012 10:02

Igår så blev det en uteritt i regnet och så fotade lilly mig, då hon har ett prodjekt i skolan där hon ska fota rörelse blider mm. Sen så blev det middag hemma hos lilly. Jättegod mat och sjukt trevligt sällskap. Idag så ska jag plugg på morgonen sen ska jag fixa mig, min kusin fyller år idag! :) haha i dag blir hon en stor flicka hela 10 år min underbara lilla kusin /katja :)

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards