karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 31 augusti 2012 21:25

Sorry att jag inte har bloggat men mitt liv har inte varit så intressant om man säger så. Har varit i skolan, pluggar, stallet, pluggat och sovit. Varje dag den hör veckan. Gymnasiet är hårdare än vad man tror, i alla fall NA linjen :p men men kommer nog bli liter mer bloggande nu i helgen.

Kan ju blrja med att säga att min dag idag har vairt liter mer intressant. Det är så att jag fyller 16 idag. Trots att de är en ny klass skola så visste dem om att hag fyllde år ich alla sjöng för mig i klassrummet. Pinsamt!! Men det värmde. :) sen åkte jag timm stallet där det väntade en till överraskning. När jag öppnade dörren stog mik och bea och sjöng, och så blev det lire tårtkalas! De e fina vänner man har :) när jag kom hem hade mamma tänt ljus i lägenheten och maten stod på bordet! ? muums! Imorgon kommer det en och provrider Nellie :/ får se hur de går. Hon är ju lite speciell som sagt.
Katja <3

En söt blid på fina prinsessan och en på knasiga Quissy som inte ville ha luva på sig!

Av Amanda Sandberg - 31 augusti 2012 10:26

Hejsan! Har nyss haft foto o nu har jah håltimme i 2 timmar ungefär KUL! Sen bär det av till lucas

Av Amanda Sandberg - 30 augusti 2012 19:57

Hejsan! Nu är jag precis inkommen från stallet, Har varit där i 3 timmar och fixat iordning alla saker som jag ska ha med mig till Sorunda Ridklubb. Jag packade ner allt i Ikea påsar och trodde det skulle räcka med typ 3 stycken men det blev 5 fulla påsar! och mer lär det bli! Det jag lät bli att packa ned var hennes sadel, henes röda dressyr schabrak som det står Maecy på och hennes kandar stång täns, Emelie kommer ju imorgon. Efter allt var packat så skulle jag gå ut i hagen så kom Maecy travandes till mig och så er jag en fet jävla geting som ser ut som en böjd räka!? vad fan är det för nått liksom!? Jag blev rädd iaf och väntade ett tag, getingen höll på med Maecy i 40 jävla minuter!! Men det kostiga är fast hon sprang och kickade osv så stack den inte? den var inte ens aggresiv! konstigt! men den var fortfarande stor.. och äcklig! När jag ficck in henne så blev det ett lång bad för damen!

 

Av Amanda Sandberg - 30 augusti 2012 05:53

Hejsan o godnorgon! Ligger i sängen o är trött så in i helvete! Vi ska ha idrrott som första lektion o jag vet ärligt talat inte om jag ska vara med. Slutar 14.40 idag så kommmer hem vid fyra.

Av Amanda Sandberg - 29 augusti 2012 22:15

Hwj alla! Idag så har maecy blivit riden av Johanna (min "kusin") det gick tydligen jätte bra och hon hade varit sååå taggad och pigg. Johanna hade blivit så fäst vis henne så hon ville ta henne med sig hem. Imorgon så
Ska jag duscha henne o packa hennea saker, Marie skrittat henne på morgown med Sofia ute i skogen, sen rider jag kanske på kvällen. Maecy o johanna hade både travat o galoppwrat vilket jag själv inte tyckte var så bra eftersom
Vi sa att hob skulöw akrittas
I två veckor, vill inte skynda på henne! Mwn ajja, det gick ju bra de galopperade bara 100meter ändå. Jag själv tänktw börja trava henne på Lärdag, då jag flyttr henne. Blir bra att börja i ridhus! Nu ska jag sova!

Av Amanda Sandberg - 28 augusti 2012 18:18

Hejsan! Idag så red jag i en kvart kanske och visade Emelie hur man kunde
Korta henne osv. Det gick superbra! Blir ett kort inlägg idag!

Av Amanda Sandberg - 26 augusti 2012 20:34

Hej bloggen, är på dåligt humör eftersom jag ska vandra imorrn och för att det har regnat, så jävla tråkigt! Sedan så saknar jag min gamla klass... i den nya så kan man ju fan inte ens röra sig utan att bli döms som tönt eller nått.. Så himla tråkigt. Hela klassen är ju bokstavligen fjorrar oxå. Fyfan asså.. blir så irreterad.. hejdå.. 

 

Saknar min ponnyskrutt.. 

Av Amanda Sandberg - 26 augusti 2012 11:55

Hej igen! Ville bara berätta att på Lördag så flyttar vi ju Maecy till sorunda ridklubb, har börjat fundera på vad jag ska ha med mig dit, har kommit fram till att ta med mig de jag använder o inte hela rubbet liksom. Kanske 3-4 schabrak till att börja med, 1 par benskydd och sen mina boots såklart, båda tränsen och sadeln såklart. Para ett par lindor följer med, ska antagligen ha en liten bloppis här på bloggen, vad skulle bi tycka om det? Sälja lindor o sånt jag inte använder för 20-50 kr +frakt. Ska överväga tanken faktiskt!

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards