karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 14 augusti 2012 23:59

Godnatt ska bli bättre på att bligga imorgon! Hade såligt med besökare idag fyfy! Sov gott!

HEJ

Av Amanda Sandberg - 14 augusti 2012 23:12

Hej alla!

Det är jag som är Katja. eftersom det är mitt första blogginlägg så börjar jag med att berätta lite om mig själv. Jag tillbringar nog min mesta tid i stallet och pysslar om min älskling, tränar och tävlar. jaa så mycket mer finns det väl inte att berätta just nu.  men kommer att försöka blogga så mycket som möjligt eller ja jag blir väl tvingad annars kommer väl Amanda att döda mig...  det här är första gången i hela mitt liv jag skriver ett blogginlägg så jag hoppas det inte är allt för tråkigt :P

men jag bjuder på några bilder så ni ser vem jag är :)

Nellie the moon  

 

 

Quissico de Blonel

   DM vinnst! :D


  

Av Amanda Sandberg - 14 augusti 2012 23:00

Hejsan! nu har överaskningen kommit fram, Jag och min barndomsvän Katja Lincesso Öström ska blogga tillsammans! Vi har kännt varandra sedan vi var 2 år gamla! Det var hon som fick mig att vilja vara runt hästar.


Men nu till dagen! Idag så fixade vi hästarna och smörjde inas mugg och Maecys sår. Efter det så åkte vi till staden och jag hjälpte Katja att hitta lite kläder på Hollister, hon hittade lite och var så nöjd så. Efter stan så var vi i stallet och jag fick rida på Katjas hopp häst Quissy och hon red på Nellie. Vi red i skogen och trava och skrittade så mötte vi travhästar så hästarna fick panik och hoppa iväg typ haha ojoj.. Nu ska katja skriva om sig själv! ha en bra kväll!

 

här är en bild på min plutt då hon envisades med att vika sina kläder själv 


   


Av Amanda Sandberg - 14 augusti 2012 20:58

Vi har en överaskning till er läsare så håll på ett öga på bloggen!

Av Amanda Sandberg - 14 augusti 2012 09:53

Godmorgon bliggplatsare! Idag så kommer Katja och vi ska hem till mig och fixa hästarna och bara chilla dilla lite grann. Sen vet vi inte riktigt om vi ska hem till henne eller stanna hos mig , det får vi avgöra sen! Nu ska jag äta frulle!


Hittade en perfekt bild på de "typical hästen" så är Maecy! Haha sötboll

Av Amanda Sandberg - 13 augusti 2012 23:51

Godnatt alla! Skriver lite mer imorgon, katja kommer till mig imorrn så bloggar säkert med henne då :) kanske blir en video inlägg? Ajja godnatt!

Av Amanda Sandberg - 13 augusti 2012 18:25

Hejsan! idag så skulle vi städa stallet men det blev inte riktigt så, Marie fick ett ryck och sa att hon behövde dammsuga istället så det blev dammsugning av nedervåningen och sen åkte vi vidare mot kungens kurva! Vi käkade på donken (för andra dagen i rad usch) jag tog en veggie wrap och den var faktist riktigt god! Kul att mcDonalds har börjat ta in lite nyttiga saker nu utan massa olja och överblivet fett. På hööks så köpte vi en agillity rulle typ, den är blå som hunden kan springa igenom. Nu så har jag precis vart ute i stallet och fixat Maecy ska åka till Lucas om 50 minuter och där ska vi nog åka moppe med hans vänner eller nått, ska bli roligt! 


Läste nyss en blogg och insåg att skolan börjar om 6 dagar för mig.. fyfaskiken vad sämst! Jag börjar detsutom gymnasiet!! as nervös för det också.. jag kommer inte känna någon där ju.. Jag ska gå estet lnjen det ska bli roligt iallafall, jag kommer få rita och fota massor wihoo! Längtar också till min lön kommer ..

 


 

När skolan börjar så kommer även mitt hästliv börja rulla på igen, Sorunda Ridklubb, här kommer jag!

Av Amanda Sandberg - 13 augusti 2012 12:32

Godmorgon alla! Nu så har jag ätit frukost och ska snart ut i stallet och städa, roligt? nej.. Men någongång så måste det ju göras. Vi ska spola hela stallet med högtryckstvätten och damma osv. så att det blir riktigt rent. Efter vi har städat så ska vi ta upp hästarna och fixa iordning dem. vi tog inte upp dem igår för det blev så sent. Efter allting är klart så ska vi åka till hööks och kolla på agillity saker och lite annat sen ska v åka till Martin olsson och antagligen handla massa mat till butiken och sånt. Asså våran hästbutik har en cafe del och sedan en hästsport del :) superbra! Nej nu ska jag ut och fixa! måste u komma iväg till Hööks någon gång också!

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards