karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 21 augusti 2012 19:59

Hejsan! idag så var vi somsagt på sågen och det sög totalt förutom att jag skaffade lite vänner, roligt! Har annars varit i hagen och gett Maecy och Ina mat, Maecy kladdade som fan och hela hennes grimma,grimmskaft och hennes matte (jag) blev kladdig! Nu ska  jag snart äta och duscha Katja har inte bloggat och inte vet jag varför men jag ska bita henne i kinden och tvinga henne att blogga!! 

 

Bebis

Av Amanda Sandberg - 20 augusti 2012 21:55

Hejsan! har nyss fixat mitt rum och kastat om alla möbler, blev as nice! är jätte nöjd! Fick nya möbler idag, ett skrivbord och en liten hylla och sen två paket med söta blomm ljus sen en liten skrivbords lampa. Blev såå himla nöjd över allting! Hela dagen har varit ett stort + för mig! Att börja gymnasiet var dock inte lika roligt var somsagt så himla nervös! Imorrn ska jag se till att make som friends liksom, skulle ju vara..trevligt. 


Till hästfronten dåra, på Onsdag och Torsdag så kommer min medryttare Emelie till stallet och rider, någon av dagarna så ska jag hjälpa henne att hitta knapparna på Maecy, hon är en ganska svår häst så det tar ett tag men det hjälper ju till en del om man kan ge små tips, fast då gäller det såklart att man tar till sig dem också. Maecy blir så himla underbar när man har lärt sig henne! Man blir ett med henne och man flyger fram. Nästa Lördag så flyttar jag till Sorunda Ridklubb och nu är det helt klart! är så himla taggad! Asså då menar jag till 100%! jag tänker verkligen gå ALL IN när det gäller hästarna! Min lön kommer också den 24 eller den 27 så pengar rullar in som de ska liksom ;) tänkte då åka in till stan och köpa en Lami-cell grimma för 199:- butiken finns på Kungsgatan  så den ligger ju nära allt annat också, när jag ändå köpen en grimma så tänkte jag köpa ett grimmskaft också, kanske ett som matchar? Grimman har färgerna senapsgul,röd och svart ( kan visa en bild) och så hoppas jag att jag hittar nått grimmskaft som passar annars får det bli ett rött eller ett svart. Nä nu ska jag sova, här kommer det lite bilder på allt möjligt och grimmans färger! 

 

Min underbara tavla som jag fick av Marie!

 

 

de här färgerna är grimman.



Av Amanda Sandberg - 20 augusti 2012 17:19

Hejsan bloggish! Idag har jag överleft första dagen i gymnasiet! Det var riktigt läskigt och jag trodde jag skulle dö. Alla var typ 1 KM längre än jag så kände myg som en dvärg. Ja, nu har jag köpt skolmateial och märkte tt jag har köpt ett häftensom bara innehåller 4 ämnen när jag har fem.. Sen har jag smiley sudd!

Imorrb så åker vi till sågen och ska lära känna varandra inklusive känna 2 orna och 3orna.. Wäheee..

Idag så skritta jag maecy lite grann i gräshagen! Hon var lite seg. Vi har nyss fått refa på en underbar nyhet oxå! Från den 1 september så har jag en boxplats på sorunda ridklubb!!!! Yay!!!

Av Amanda Sandberg - 20 augusti 2012 16:34

Första dagen i gymnasiet avklarad och det känns så jäkla skönt att få ha det avklarat. Hamnade i en bra klass, som tur är hamnade jag med den enda jag kände ;) de kommer kog inte bli så tokit i alla fall. Mu bär det av mot grönan och kolla på norlie&kkv med mik! :D

Av Amanda Sandberg - 19 augusti 2012 20:58

Hej! Har haft fult upp idag. Jag sov hemma oss Mik, min kompis från stallet. Så på morgonen hade vi lite mys framför tv:n sen så ringde mamma och fråga om jag ville åka ut till en gamal stallkompis nya stall och rida ut med henne. Och så blev det, vi var ute och red i skogen och på en travbana där vi låg och kantra i galopp i ca 1,5 km :) sen lite senare blev det pizzamys hemma i stallet med Mik och efter de red jag Nellie i ridhuset. Problemet är att hon lägger sig lite mycket på bogarna och blir lite tung i handen. Men fick tips av en duktig dressyr ryttar i stallet. Till en början bråkade hon ganska mycket och stretade emot så fort det blev jobbigt. Men efter ca 30 min fajt så gick hon riktigt fint och jag tror att hon snart kommer muskla om sig lite och då bli lättare att sätta på bakbenen och då få henne att tvära bättre...

Av Amanda Sandberg - 19 augusti 2012 11:31

Hej allesammans! imorrn börjar jag gymnasiet :( usch fy och blä! känner mig jätte nervös detsutom.. Idag så åker jga hem från mamma ska fixa tills imorgon och kanske rida Maecy osv. Har inte alls mt att skriva tyvärr :( kan bara säga att JAG LÄNGAR TILLS MIN LÖN KOMMER!!


 

Av Amanda Sandberg - 18 augusti 2012 21:41

Har inte hunnit bloggat idag. Men nu e jag hemma hos min kompis från stallet, idag när vi red ut hamnade vi ute på riktiga äventyr. Vi skulle rida en stig i skogen, som vi brukar rida. Men vi valade att ta den från andra hållet och det gick inte riktigt som planerat. Iallafall så efter 40 min i skogen så visste vi inte riktigt vart vi var. Då rundan i vanlig fall brukar ta ca 15 min. Tillslut kom vi ut till en väg med ett vildstängsel. Vi lyckades att hitta en grind som vi kom igenom pch fick rida via bil vägen hem. Våran tur som skulle ta ca 20 min tog istället två timmar. Haha återigen alltid lika lyckad som vanligt

Av Amanda Sandberg - 18 augusti 2012 15:01

Hejhej! Just nu sitter jag på bussen hemåt, jag har handlar lite saker till skolstarten. Handlade ett marin blått linne från hollister väldigt basic, sen köpte jag en stickad tröja därifrån som var vit med en marinblå rosett i nacken jag dog när jag såg den!!! Sen handla jag ett par svarta "jeggins" från Bikbok med dragkedjefickor, väldigt snygga!!

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards