karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 12:32

Tänkte skriva ett inlägg om våra hästar på gården! 


Maecy

Maecy är min häst som jag skrev om i början!

 

 

Ina

Ina är min låsas mammas häst som är triangel märkt. Hon har tävlat högt i dressyr och i hoppning. Ina kan flemma, Ruska och vinka på kommando! Väldigt social dam!

 

MissMeQ

Våran ungponny som föddes förra året, u. Mrs.Robinson e. Warsteiner Väldigt söt!

 

 

Weidens Korall

En foderponny som vi lånade som sällskap till Missme. Ett kaxigt russto på 2 år. Så himla vacker! isabellfärgad med lockig man och svans! Hon trampar bra på fötter också..

 

 

   Con Dolcezza

Våran 3 åring som är inriden och sådant av min syster Sofia. Var med i 3- års testet i strömholm och fick rosett och diplom!

 

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 12:13

Hej gör redan ndra inlägget! Idag så gick jag upp vi 07.45 för att Maecy skulle få nya skor , jobbigt men aa så är det liksom. Jag tog in både Ina och Maecy så Ina inte skulle behöva vara ensam (och för er som inte vet vem ina är så är det min "mammas" häst) Gunnar som hovslagaren heter skodde bara två av hennes fötter eftersom hon hade tappat två skor, han skodde på ca 30 minuter. Och sen så borstade jag henne och klippte manen och luggen. Bushästen stötte till mig så luggen blev sne så därför behövde jag klippa den jätte jätte kort så ingen mobbing för den tack    åh justdet, glömde ju berätta att jag inte kan rida osv för Maecy är skadad! Hon har blicit sparkad i hagen så hon fick ett jack i ena benent och det svullnade upp som en korv, hon har haft så i snart två veckor och det börjar se väldigt bra ut! Tror nog att jag kan rida nästa vecka! 


Ni får mer än gärna fråga mig saker om ni vill, det är bara roligt! 

Maecy var på rethumör som ni kanske ser också, väldigt roligt!

Det ni kanske inte visste om Maecy är att hon kan ruska på huvudet på komando också, gulligt! 


Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 11:35

Hejsan alla! Några kanske känner igen mig från karlsborg.soclog.se? det är för jag har en "likadan" blogg där också men soclog är så inramat om ni förstår vad jag menar så jag bytte hit. Jag tänkte skriva lite om mig själv och om min häst och sånt där så ni har koll på vem jag är :)


Jag heter ju då Amanda och är 16 år och bor på en hästgård i sorunda. Jag och min familj har 5 hästar + några inackoderingar. Jag har också en egen häst som heter Maecy, hon är 17 år gammal och har tävlat MSV:C i dressyr och 130-140 cm i hoppning. Maecy är imp. från Holland. Maecy och jag har varit ett ekipage sen 11 April 2011 men då hade jag bara henne som foderhäst tills någon ville köpa henne men sen den 14 juni 2011 så fick jag henne i försenad födelsedagspresent från min pappa, det var den bästa dagen i mitt liv! Numera så har vi tränat och tävlat liite lite grann, vi har inte haft tid att åak iväg o träna och tävla för min låsas mamma driver en hästbutik. Nu till hösten så ska jag eventuellt flytta Maecy till Sorunda Ridklubb och satsa på dressyren där. Om jag ska beskriva Maecy litegrann så är hon vääldigt pigg! Hon hoppar som en gud och älskar det! Hon äräven en diamant på dressyrbanorna, hon glänser och charmar alla! Hon är dock klumpig med sina bakben så det blir ett antal missar i hoppningen ibland! Min häst är intesom alla andra hästar hon "viker" sina täcken själv och är allmänt knäpp! förbered er på nåra roliga bilder och studer av rolig läsning! :)


 

Maecy löshoppas förra året!

 

Sötaste bilden ever! :')

 

Maecy och hennes förra ägare Izabell Allmyr! 

Tidigare månad - Senare månad

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards