karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 18 augusti 2012 09:16

Godmorgon allesammans! Jag vaknade nyss och ska äta frulle om en kvart eller nått. Ursäkta för att jg inte bloggade mer än  ett inlägg igår, jag åkte till frissan och till mamma. Idag så ska jag in till stan och träffa Lucas vi ska kolla runt litrgrann. Igår så hann jag inte rida Maecy eftersom jag skulle till frissan, det var svårt att ens hinna äta lunch igår, haha. Håret blev jag ganska missnöjd med, tycker det är alldelses för kort och tjockt sen så är färgen exagt lika dan som jag hade innan, utväcten är inte en borta!? Blev inte bara liite sur.. att frisören inte kan hålla sig till det man säger? är det så svårt? Sen ska dom har extra betalt för de också.. ehm nej hurru du det får du inte! usch och blä!

  

En lagom stark jag med en alldeles för söt Maecy :')

Av Amanda Sandberg - 17 augusti 2012 22:24

Jag börjar få smått med panik över att skolan börjar snart. Gahha tänk om man hamnar i värsta damp klassen eller bara med nördar eller folk man inte tål. Eller om alla redan känner varan och jag inte känner nån... Jag har sätt fram jättemycket emot att börja gymnasitet och få börja den linjen jag vill och så men jag är så nervös att jag har börjat tänka på allt dåligt som kan hända. Men men det är väl som dem säger, man ska se livet från den ljusa sidan. Jag får lära känna ny personer och kan på ett sätt börja om på nytt. Men jag hatar att inte ha kontrollen och nu har jag inte det för jag vet inte hur det ska bli. Hjälp mig!! Tur att jag alltid har min tryga plats i stallet att vända mig till om inget funkar.
Katja <3

Av Amanda Sandberg - 17 augusti 2012 18:46

Hihi min söta lilla kusin som för första gången gick spökhuset idag. De skriket är nått man inte glömmer i första taget.

Av Amanda Sandberg - 17 augusti 2012 18:34

Sitter på bussen på väg hem från grönan nu:) vi blev inte så många från familjen som åkte. Men det blev jag mormor, morfar och lill-kusinen. Idag slipper jag i alla fall åka ut till hästarna, skickade mamma på "stallgörat" :P nu blire hem och slappa resten av kvällen. Bjuder på en bild på mig och Nellie! <3

Av Amanda Sandberg - 17 augusti 2012 10:12

? äta frulle
? rida
? packa
? frissan
? åka till mamma


Det är
Mitt schema för idag! Imorse klockan 08.40 så kom
Älskling och överaskade mig, så söt! Just nu så lånar han min dator och surfar lite på moppeforum. Min plan är att hinna rida innan jag behöver börja stressa! Jag tänkte skritta Maecy i hagen idag, mitt största beskymmer är då att det är ganska gropigt i marken på vissa ställen, är liksom eädd för att gå omkull igen. Ska rida henne lågt och flytta henne mycket så hon blir mjuk!

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 23:09

Kom precis hem från staden. Filmen vi såg var COCKPIT. En sån sjukt jäkla bra film. Som jag kan rekomendera till alla. Jag vet inte hur länge sen det var jag skrattade så mycket. Haha... Har svårt att hålla mig för garv även nu när jag tänker på vissa sener. Så om ni ska gå på bio, så se cockpit!! Efter filmen drog vi ner till ung 08, men precis när vi kom dit slutade typ allt och det var bara pubben som var öppen. Men de stod att de skulle vara nått framträdande på en annan sen. Så vi drog dit. Men det var ola salo som uppträdde så vi drog licka snabbt som vi kom dit. Efter att vi virrat runt lite hamnade vi tillslut på Donkeb av nån anledning. :P när vi skulle hem hade jag min vanliga tur med tider och vi var tvugna att vänta på tåget i ca 30 min. Men aja. De var trevligt de me ;) nu e de dags att sova. Imorrn blirr grönan med släkten!! :D. M.v.h Katja! <3

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 20:14


 

Dressyr outfit, brunt är elegant!

 

Hoppning, rött är stilrent.

Täcken, grimmor etc.

 

   

  

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 19:19

Hejsan bloggen, nu har jag precis duschat och satt mig vid datorn. När vi kom hem från Haninge så tog vi in Ina och Maecy och fixade deras sår och gjorde hinkar till dem med betfor i, sedan så borstade jag Maecy och red henne litegrann på volten. Jag skrittade henne bara eftersom hon ska skrittas hela veckan. Jag jobbade henne på tygeln och kände att hon verkligen var stel! Hon ville inte ställa sig innåt i båda varven så jag lirkade loss henne lite och tillslut så gick det bättre! Mitt i ridningen när jag hade ridit i ca. 20 minuter så kom Gunnars bil (hovslagaren) Han kunde komma lite tidigare så jag fick avbryta ganska tidigt, han skodde henne och det gick bra. Dagens ridning var lyckad även fast Maecyn var stel och jobbig!


 

Så fin <3

Trött?

 

   


Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards