karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 22:45

Vill su ha en shoutout på instagram? Följ mig då och kommentera bloggp. På en av mina bilder !

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 22:13

Jag.älskar.dig

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 22:12

Hejsvejs! Nu är jag hemma från en lååång moppetur med älskling! Vi åkte fram och till baka till Torö. Det var fan iskallt! Asså det är Augusti inte vinter!! Nu blir det väl
Mys framför tv:n med lite malco godis!

Vad gör ni denn underbara afton, haha

Ps. Vad tycker ni om min "lilla" vän jag hitta i garaget?

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 18:45

Redan första dagen har jag ganska bra statistik!

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 18:42

Så himla otroligt hur mycket man kan älska sin häst! Det känns som att jag kommer spricka för så mycket älskar jag min häst! Hur känns det för er?

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 17:43

Mina planer nu framöver är att börja rida ordentligt igen och börja träna. Jag vill trimma riktigt ordentligt innan vi startar någon tävling. Men mitt mål är att komma placerad i L:B med Maecy, jag har bara kommit placerad på andra plats i L:C förut. Det jag vet att jag måste träna på är att få henne gå mer under sig med bakbenen och inte låsa sig fast vid bettet, hon måste suga på bettet så hon blir mjukare. Sen så är tempot alldeles för snabbt! Man måste hitta takten i hennes tempo satt det blir en jämn rytm, hon är så pigg bara!

Det jag kan göra för att få henne mjukare är att skaffa ett smalare tredelat bett men då flänger hon med huvudet istället, just nu kör jag på ett ganska tjockt tredelat bett med fasta ringar det går hon ganska bra på men hon har en tendens att bita tag i bettet på de. Det kanske bara är massa med träning som gäller för vår del, jag skulle nästan tro det!

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 14:56

På väg till älskling!

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 13:04

Det regnar, och det suger..

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards