karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 26 augusti 2012 11:44

Hej peps, sorry för jag har bloggat dåligt men har helt enkelt inte haft tillräckligt med tid. Igår så skrittade jag maecy i ungefär 40 minuter, det gick sådär hon var väldigt stark och motvillig när det gällde formen och sådant. Idag så tror jag att jag ska skritta på banan om det slutar regna.imorrn så ska vi gå 1 mil med skolan, åh fan vad kul! Verkligen! Känner mig såååå jävla taggad.. Men imorgon så kommer även min lön, aaayeeee!!! Är dock skyldig lucas 660 kr... Blir att betala tillbaka dem på Tisdag eller Onsdag!

<3

Av Amanda Sandberg - 25 augusti 2012 23:42

Issas små valpar!!

Av Amanda Sandberg - 25 augusti 2012 21:54

Jag och pappa började dagen med att åka runt i hela Sundsvall för att hitta en frisör som kunde skunga mitt hår. Men det var fullbokat överallt :(( får boka en tid istället till nästa vecka. Efter vi hadde fart runt så mötte vi upp emma i stan och for hem. När vi kom hem drog vi hem till issa och kollade på hennes valpar! :) sen bjöd pappa på grillat. Gåttgått! Nu sitter vi nere hos grannen och käkar popcorn mm. Och juste när vi var på clas ohlssons i stan så var det gratis fika!! :D whoopwhoop!! <3

Av Amanda Sandberg - 24 augusti 2012 22:31

Så sannt!! När jag läser det här så kommer jag att tänka på en sak som jag själv blivigt utsatt av. En person som länge låssades som att allt var som vanligt och verkade vara så himla trevlig och perfekt. Men den personens tankar var dem värsta som någonsin kunde hända mig. Den personen har kommit undan med allt och kommer troligtvis alltid att göra för den personen verkar "god" men precis som det står dems tankar är värsta. Men en viktig sak som jag lärde mig på vägen, sjunk aldrig till samma nivå som dem för sanning kommer alltid ifatt en sån person. Man måste bara vänta ut det. Och under den tiden som jag har väntat på det har jag fått reda på ännu mer saker som den "goda" personen har gjort. Bara tanken på vad personen har gjort avskräcker mig. Hur kan man äns tänka såna tankar och framför allt utför dem??. Jag nämner inte vad personen har gjort här även fast jag har lust. Men till den nivån tänker jag inte sjunka. Visst mina tankar vill ibland sjunka till den nivån, men de har dem tillåtelse att göra i en sån här situation. Men när ni ser det här så tänk till för Martin Luther King var en person som hade nått viktigt att säga världen!

Av Amanda Sandberg - 24 augusti 2012 17:59

Haha pappa lekar rallyförare påväg till sundsvall i 140km/h. OOPS bara inte polisen ser oss för pappa har bråttom hem!! Haha Men i den här tackten är vi hemma på nolltid! :D

Den innremätarn (americansk bil)

Av Amanda Sandberg - 24 augusti 2012 17:36

Tänkte ladda upp två videor på mig och quissy. I den först hoppar vi lite lägre och på den andra 135/140 bana:D <3 får se om ja lyckas

Av Amanda Sandberg - 24 augusti 2012 16:27

Kom precis hem från skolan! Så skönt att hoppa i mjukis kläderna och sätta sig i bilen som rullar mot sundsvall! :D ska bli så jäkla skönt att bara slappa, sova och få träffa min bästa emma! :) om jag ska erkänna klir det skönt att slippa vara i stallet med :P synd bara att jag missar min kompis/hennes famils kräftskiva:((!!

En bild på mig och Emma. Kanske inte så rättvis mot henne. Men det är den enda jag har

Av Amanda Sandberg - 24 augusti 2012 14:15

Hej! Är ni nu påväge hem
Från skolan är hemma om ca. 45 minuter kanske.. Dagen idag har vart soft! Hade först form
I 2 timmar gick skit bra! Pch sen matte som oxå gick as bra och sen tråkiga lektioner..på måndag ska vår klass hå en hel jävla mil, roligt! Ska lära mig bygga vindskydd o koka mat på stormkök får se hur det går. Nu ska jag hem till hästen o fixa litegrann, sen kommer älskling!

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards