karlsborg

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

andra planer

Av Amanda Sandberg - 5 april 2013 16:44

Det blev andra planer idag när det gäller Maecy, jag red ut och allt gick bra.  I morgon så vet jag dock inte vad jag ska göra, kanske ska prominera henne då eller så låter jag henne vila. Just nu sitter jag i sängen och har precis dammsugit mitt rum och hallen, ska snart bädda rent i sängen till mina be loved mumin lakan haha. Ska också börja knåpa på mitt tal som jag ska hålla på nationella i svenska. Ska prata om framtidens skönhetsideal. Hur tror ni det kommer se ut i framtiden? Tror ni att människan kommer förändras inom de kommande 50 åren eller se ut som ungefär idag? Jag själv vet inte riktigt, just därför är det så svårt att skriva det här talet.. de ska också vara 4 minuter så jag måste ju ha en del att prata om. Känns helt tomt på ideer i huvudet. 

   

 

Min fina tös <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Sandberg - 6 maj 2013 15:55


kolla in min nya blogg som handlar om både foto och hästar. Där får ni också reda på lite trista beslut som vi fattat kring Maecy.   Klicka här för att komma till nya bloggen!     ...

Av Amanda Sandberg - 11 april 2013 07:42

Idag är det två år sen jag fick maecy, lilla plutt.

Av Amanda Sandberg - 7 april 2013 22:13

Hej hej bloggar imorgon och så lägger jag ut film från idag, skriver ett tal! :)   ...

Av Amanda Sandberg - 7 april 2013 14:58

Vinkaträningen är i full gång! Film kommer senare! :) duktiga Maecy Bild lånad från horsepics.blogg.se! ...

Av Amanda Sandberg - 7 april 2013 09:45


Nu har jag skrivit ett långt inlägg om vad som gr mig glad, så nu får ni även veta vad som gör mig ledsen.  Det jag hatar mest av allt inom ridsporten är dem som använder sina hästar som tävlings redskap. Jag blir så ledsen när man bara ser att ...

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards