karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 30 september 2012 22:19

Igår ringde väckarklockan 03:30 och vi drog mot gävle för att tävla i gälve horse show! Min fina, bästa, underbara häst gick som en klocka på jäkla bra. Det var volkswagen grnd prix cup där och hela svenska eliten var där. Jag tävlade till ich med mot os ekipaget Jens Fredriksson och ( L.. Nånting :P) i första klassen gick det så sjukt bra och helt oväntat så gick vi och vann!! Inte det jag hade väntat mig. Han hoppade så jäkla bra och det höl hela vägen. I andra klassen så hade vi ety nedslag men fick ändå en placering. Även I den klassen var ha sjukt fin och gjorde det klockrent. Min fina häst!!


 

Av Amanda Sandberg - 30 september 2012 11:40

Hejsan! Nu har jag precis ätit frulle med älsklingen och ska åka till stallet om någon timma. Tänkte rida maecy i ridhuset igen, rida henne lite hårdare idag. Filmen kommer ut på bloggen sådort jag har kommut hem. Imorrn äre skolan som gäller, blä! Slutar liksom 15.45

 



 

Av Amanda Sandberg - 29 september 2012 20:40

jag kanske har en chans på dressyrtävlingen iallafall :)

Av Amanda Sandberg - 29 september 2012 19:27

Hej bloggen! Idag så red jag Maecy i rudhuset och lucas filmade. Hon gick som en klicka, hon var jätte duktig!! Finare häst får man leta efter! Filmen läggs upp imorrn!


 

Linnea& Monstret

 


 

Av Amanda Sandberg - 27 september 2012 21:30

Nu har lilla Korall åkt hem till sig, Nu blir Miss me helt ensam pluttan.. Så söta!

 



 

Av Amanda Sandberg - 27 september 2012 21:03

Hej bloggen! Idag så hade jag sovmorgon till halv tolv riktigt najs! Sedan så hade vi vanliga lektioner, tråkiga som vanligt. Såg fram emot att åka till stallet riktigt mycket idag, plaerade att rida i ridhuset och få någon att filma men såklart idag när jag kommer till stallet så har hon slagit upp såret på vänster bakben och sen är hon svullen i andra bakbenet, såg dock inget haltande och hon verkade inte alls ha ont men vågade inte chansa så jag tog en promenad med henne. Jag gick ungeför 25 minuter och hon var pigg och glad! Sedan så mysade vi i boxen och jag fortsatte min bugnings träning med henne, hon var väldigt duktig! Hon lyssnade så bra! Hon gick nästan ner på knä. Hon var så mysig höll på att pussas och gosa riktigt länge. Imorgon tror jag att jag ska rida om benet ser bättre ut, ska rida i ridhuset och Lucas ska filma så ni får eran film! På Lördag så ska jag nog fota henne lite, kanske longerar henne eller frågar om jag kan  släppa henne i ridhuset ett tag, Jag tänkte även duscha henne. 


Just nu så har jag skrivit klart en engelska uppgift för andra gången, jävla äckel schoolsoft loggade ut mig så hela brevet försvann!! var tvugnen att skriva om allting men sån tur var så blev det mycket bättre den andra gången. Ska även ha genomgång till prov imorgon på naturkunskapen, har prov på måndag!! oouuppps.. 

 

En inte så bra bild på mig och Maecy när vi mysade i boxen :) 

 

 

 

Av Amanda Sandberg - 26 september 2012 08:39

Tjeina alla! Idag så har Emelie maecy igen så jag ska inte till stallet. Just nu sitter jag på bussen påväg til skolan, har lite saker jag ska fixa i skolan så är duktig och åker dit tidigare. Ikväll så ska vi pka iväg på "kalas" hos min moster och hennes man, är inte så taggad på att följa med dirket men ajja.. Imorrn ska jag försöka fixa filmen till er men jag måste bara ha någon som filmar, antingen Lucas eller så får Danielle följa med till stallet om hon vill. Maecy hade tydligen rivit upp sitt sår på benet igen och det varade osv så vi får väl se hur hon är, att det aldrig blir bra?! Ååh..

Av Amanda Sandberg - 25 september 2012 21:45

Nu säger jag och Hugo godnatt! Är as trött och har sovmorgon imorgon, ska passa på att sova lite dåra. Har dock några läxor att göra men skulle kunna gå på kvällskolan imorgon kväll..eller? haha Ajja godnatt mina trogna läsare!


 

Nu far vi till drömmarnas rike! Godnatt!

 

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards