karlsborg

Alla inlägg under september 2012

:D

Av Amanda Sandberg - 2 september 2012 22:23

Igår hade jag en underbar kväll med familj och vänner!! Fick massa fina presenter och annat roligt. Blandannat en inslagen vattenmelom av morfar!! Hahaha!! Han ver vad jag tycker om i alla fall :P sen så blev det pyjamasparty med lill kusinen. Woopwoop!
Idag har jag ridit ut på min fina quissy, imorgon blir det yttligare en visning av nellie, samt en på onsdag! Vet inte om dem igår har hört av sig. Men vi får se :))
Ikväll hade jag och kompisarna lite filmmys och så blev det en promenix till centrum och tbx:)) trevligt att gänget samlades igen, nu när vi inte går i samma skolan alla. Blir inte att man träffas så mycket även fast man är grannar! Haha


Kan förvarna redan nu om att det nog inte kommer bli så mycket bloggande. Då det är lika mycket i skolan även denna vecka.

 


 

Av Amanda Sandberg - 2 september 2012 20:32

Hej bloggen! Idag när jag kom
Till stallet för andra gången så borstade jag henne noga, hon hadw rullat sig så hon var helt svart! Efter det så skrittade jag ut i typ 40
Minuter, visste knappt vart jag var men hittade ändå tillbaka. Jag travade lite på en raksträcka men märkte att det inte skulle funka med galopp för jag kunde inte hålla henne. Hon låg hårt på bettet idag så jag kunde knappt jobba henne. På grönan så vann jag en "mupp" som jag hängde på Maecys box, hon var as rädd för den i början men swn vande hon sig. Imorrn så ska jag nog rida dressyr i något av ridhusen, Danielle ska vara med då oxå!



 

Av Amanda Sandberg - 2 september 2012 09:45

Hwj! Nu är morgonfodringen klar och vi släppte ut Maecy tillsammans med en häst som heter Pärlan. Det gick bra, Maecy går åt andra hållet när pärlan kommer mot henne så någe bråk ser det inte ut att bli iallafall!

    

Av Amanda Sandberg - 2 september 2012 07:55

Nu är vi påväg till stallet för att morgonfodra maecy o släppa ut henne!


 
     

Av Amanda Sandberg - 1 september 2012 21:55

Hej alla! idag som ni vet så flyttade jag Maecy till SORK. Vi kom sit vid 16.25 ungefär och hela rundturen om vart allting finns var klart ungefär vid fem. Vi la in massa spånpellets i hennes box och vattnade det sen så slängde jag in en tuss hö till henne så hon skulle lugna sig. Vi fixade iordning mitt skåp som jag fick och så gjorde vi maten, jag kan säga dirket att det är MYCKET större än vad jag trodde! Foderkammaren är gigantisk!! Efter jag hade fixat allt så red jag ett tag, red typ i en halvtimma., hon blev trött ganska snabbt. Jag galopperade första gången idag och jag kände direkt att hon inte hade några muskler att bära upp sig med, så vi fejkade runt lite grann i ridhuset. Maecy var ganska stressad kändes det som, jag menar hon har ju stått där förut så klart hon känner igen sig men jag menar numera så hade vi bara varit där coh tävlat. Allt kommer säkeert bli bra när jag komer in i rutinerna. Imorrn åker jag till stallet 08.30 för att ta ut henne och släppa ihop henne med de andra hästarna, sen far jag till grönalund med familjen! 


På Tisdag så ska jag visa Emelie runt på sorunda, hon kommer säkeet trivas där lika bra som jag! 

 

Utebanan och dommar "tornet"

 

Tältet och uteboxarna som är inbyggda i det nya ridhuset

 

vägen ner till skogen och parkeringen

 

Mitt&Maecy's (Emelies) skåp!..och låda

 

sadel hängare, låda och mitt skåp

 

sadelkammaren med kodlås ;)

 

dörren in till matens värld

 

där man fixar hästarna

den högra korridoren( mitt framför BR påsarna så har Maecy sin box)

   

vänstra korridoren, spolspiltor

 

Maecy i hennes box med massa krims krams

En glad Maecy som fick tag i den 8 kg tunga hö påsen!  

 

 


Av Amanda Sandberg - 1 september 2012 19:13

Bilder på nya stallet kommer om en stund, håll utkik :)

 


 




Av Amanda Sandberg - 1 september 2012 15:26

Idag var det en familj som kom och provred nellie. Nellie gick som en klocka och skötte sig perfekt! Hoppad jättefint och fjorde alla rörelser. Så hon sålde nog sigsjälv i stallgång och innan den hade satts sig på henne. Mamman gick hon ganska bra med, men dottern var inte lika duktigt. Men dem är jätteintresserade och pratad om besiktning. Dem skulle höra av aig imorrn med besked! Min fina nellie! Usch jag vill inte att hon ska att hon ska försvinna! :((




 

Av Amanda Sandberg - 1 september 2012 11:56

Nytt linne !


   

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards