karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 11:46

Skulle ha tävlat nellie idag. Men eet blir inte så då hon ska besiktigas på tis och den känns onödigt att riska något. Ska rida ut en sista gång på henne idag med jojjo som ska rida på quissy. Hon sov hos mig igår och kommer göra hela helgen!! Woopwoop pyjamasparty! Igår hade vi lite film mys och tittade på hungergames

 


 

Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 10:16


Hej bloggen! Sorry för att jag inte bloggade igår men jag blev klar ganska sent i stallet och sånt. Det jag gjorde igår var iallafall Att rida på vanliga bettet och jag red dressyr. Det gick bra i ena varvet för då kunde jag ställa henne ordentligt. I andra varvet så började hon att bråka, men tillslut funkade det! Ska börja rida åå det vanliga bettet mer o mer nu, ska bara använda de andra bettet vid uteritter och hoppning. Idag så vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske rider i ridhuset igen fast ska jobba mest i skritt idag och göra löshörande övningar. Allt går nog bra tror jag!
Bloggar mer när jag har dator! Det kommer eventuellt ut en täbling på bloggen i sammarbete med caseapp ;)




   


 

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 22:07

Rubriken lyder! Godnatt hoppas ni ser fram emot morgondagens inlägg lika mkt som jag gör!


 


 

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 19:21

Hejsan igen! tänkte berätta för er om mina planer fram över som sträcker sig fram till December! Nu den här veckan så har jag jobbat henne mycket i form, jag har tänkt på att ha henne rak på långsidor och böja på volter osv. Jag har också varit noga med att bogen inte ska gå före bakbenen och med det menar att hon inte ska tvära utan hela kroppen ska följa med på en gång. Maecy är svår riden pga det, hon skjuter gärna in bogen i höger varv och ut bogen i vänster varv därför måste man ha stor koll! Jag har även varit på henne om hennes bakben, jag  vill att hon ska gå uppåt istället för att vara lång och framåt och då så kramar jag i handen och tar i henne sammtidigt som jag skänklar på henne, då lyfter hon ordentligt på alla sina ben!


Imorrn så ska jag nog bara lunka i skogen, ta lite galopper och ha det lite fredags mys. På lördag så tänkte jag eventuellt rida i ridhuset eller på utebanan på de tredelade bettet, tänkte också fråga Marie om hon kan ta hem ett smalare tre delat bett med fast ringar. I veckan som kommer så ska jag antagligen jobba på ungefär samma sätt, tänkte dock trava över bommar en dag för att få fart på ryggmuskler och benen sen jobba mycket i skritt och på att flytta henne. Tänkte också börja träna dressyr om två veckor om allt går sin väg. Måste träna på halter, avbryt från galopp till trav så det blir en mjuk övergång. Den 2 December så blir det eventuellt KM i dressyr, ska tagga gärnet! Ska fan vinna det! Har kommit tvåa 2 gånger nu så nu tycker jag att det är min tur att ta hem den blå gula! Därför gäller det mycket träning men med måtta, får ta det lugnt i början! 


Såg också på Maecyn idag att hon har blivit lite rundare om magen!!! På en vecka har hon gått upp lite i hull iallafall!! det är ju as bra! Det här komme nog så super bra!! Känner mig på topp! Love live, and im goin to live it! 

Flyga tillsammns <3

 

 

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 19:05

Hejsan! Idag så har det varit en riktigt seg dag i skolan. Dagen började med ett jogging test då man skulle ha ett band runt magen och en pulsklocka, ganska kul men hatar idrott änåd. När jag slutade så åkte jag till stallet och väntade på Emelie. Vi gjorde iordning henne tillsammans och vi turades om att rida. Jag provade hoppa ett hinder som stod på banan och det gick faktist väldigt bra! Emelie hoppade också och hon var jätte duktig! Maecy tyckte det var roligt som fan så hon blev bara piggare och piggare. Emelie filmade lite när jag red dressyr också! Tänkte lägga upp videon idag. Imorrn så ska jag nog ut och galoppera och jobba i skogen, hon har gått nästan hela veckan i ridhuset stackarn! Efter stallet så åker jag till Lucas! 

Sen lite övriga bilder!

   

Från hoppvideon därav dålig kvalité

 

Min fina tjej <3

 

Kommentera gärna, så kommenterar jag tillbaka! 



   

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 19:05

Skrev ett inlägg igår. Men de försvann av nån anledning! Aja de var ingwn viktigt och orkar inte skriva om haha!! Idag skulle jag vara stallledig men lykades inte så bra. Hamnade i stallet ialla fall ? oops! Blev klar med plugget så stallet lockade.


 

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 08:30

Rekomenderar detta hästgodiset! Det innehåller vitaminer och torkade bananer, Maecy är helt nere i det här! Det finns även som äpple och kanel smak! 

 
 

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 07:49

Hej alla! Nu har jag ändrat utseendet på bloggen, säg till om något är konstigt eller så så ordnar jag det, får se om Katja blir nöjd annars får jag fixa nått annat. Säg gärna vad ni tycker om den också, kommentera! 

 

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards