karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 6 september 2012 06:10

Tjo! Snart ska jag till skolan och ha en sjukt tråkig torsdag med en sjukt tråkig idrott i början ! Torsdagad är alltid värst för dom vill man ska gå snabbt så det kan bli fredag nånn gång. Längtar tills efter skolan då jag får åka till underbara hästen och pussa på henne.


Ska även kanske ha en blogg tävling tillsammans med caseapp! Få du kan vinna ett iphone 4/4s skal med egen bild på!

 
 

Av Amanda Sandberg - 5 september 2012 20:59

Hejsan hejsan! Nu fungerar min dator igen, puuuh. Idag så red jag på volten och det gick väl sådär, Hon var pigg och ouppmärksam! Blev irreterad så allt sket sig. Hon var så smutsig när hon kom in så det tog säkert en halvtimma att få henne vit igen! Efter stallet så åkte jag till affären och var med Marie ett tag, i affären så förnyade jag min hästgarderob och fick hem massa saker från Mountain Horse, allt var as snyggt och satt väldigt bra! Det jag fick var ett par ridbyxor från pfiff, nylon strumpor från MH x3, vanliga röda strumpor från MH en grå figursydd fleece tröja, En röd t-shirt från MH och en vindtät/regntät röd jacka från MH! blev såå nöjd! Sedan så fick jag 1/kg hästgodis också! HAHA snacka om att Maecy ska bli bortskämd flicka. Imorrn kommer Emelie och jag ska vara i stallet tillsammans med henne ska bli roligt! Nästa vecka så kommer jag ha hene alla dagar för Emelie är bortrest. 

 

Mina saker.

Men lagom normal SKOL väska :P

 

 

  


Av Amanda Sandberg - 4 september 2012 21:29

Dem som var och provred nellie igår, har redan bestämt sig så nu väntar bara besiktning. Tänk att allt fick så fort annansen las ut i fredags och idag är hon såld!! :(( min fina söta lilla prinsessa! Vill inte tänka på den dan då hon försvinner från mig! Min Nellson! 


 
 

Av Amanda Sandberg - 4 september 2012 21:23

Hej bloggen! Idag så hade vi en soft dag! Jag åkte till stan vid halv nio var framme halv tio gick runt i stan och handlade lite det blev ett par jeans och en tjockteöja med ludd i luvan från hollister, supernöjd! Idag i stallet sÅ visade jag emelie runt i stallet sen åkte jag hem. Emelie skrev nyss till mig att det gick bra men att hon var stark. Imorrn så ska jag rida ut och galoppera lite sen kanske jobba i ridhuset en stund. På lördag kanske det inhandlas nya ridkläder! Och den 2 december så blir det dressyrtävling! Tagga!

 


 

Av Amanda Sandberg - 3 september 2012 20:52

Visning av nellie gick jättebra idag. Hon var lite små sur emellan åt men sköttr sig ändå toppen. Hon är ju trots allt ett sto :P tror den är intresserade, får se vad dem säger.
Quissy red jag ut i skogen med mik, han skötte sig lika bra som vanligt!
Imorgon har jag sovmorgon till 10:30!!! Woopwoop!
 


 


Av Amanda Sandberg - 3 september 2012 19:37



Hejsan! Idag så red jag i ridhuset gjorde lösgörande övningar. Hon gick mycket bättre idag än i förrigår, jG kunde korta galoppen tillomed. Jag sög att de i stallet hade släppt ut henne med grimman på så den var helt förstörd, åkte då till granngården o köpte en ny röd. Satte upp en lapp på boxen, hoppas nu att de ser den!!



 



 

Av Amanda Sandberg - 3 september 2012 15:30

Kom precis hem från skolan, satt och plugga 1 h efter att vi hade slutat! :) stolt!! Nu bär det av mot stallet, blir att rida ut på quissy och ikväll är det visning av nellie. Hoppas hon sköter sig lika bra som sist!
Katja

 
 

Av Amanda Sandberg - 3 september 2012 11:12

Hej, juSt nu så sitter jag och har rast. Nästa lektion är foto och vi ska typ lära oss at framkalla bilder. Sen har vi matte så sjuuukt tråkigt men ajja. Sista lektionen som är idrott är inställd så jag slutar två wihoo! Kan då vara i stallet vid halv tre! Idag ska jag rida Maecy i ridhuset och göra lite lösgörande övningar, kanske galoppera lite mer idag än i förrigår. Danielle kommer med till stallet oxå så hon kanske rider om Maecy är lugn och så. Imorgon så ska vi på teater med skolan i stan och efter det så drar jag till stallet, Emelie kommer o jag ska vara med när hon rider och sånt.


 



 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards