karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 16 september 2012 20:02

Hej! Är nu påväg hem från Lucas, varit hemma hos honom sen jag blev klar i stallet! Bloggar mer hemma!


 


 

Av Amanda Sandberg - 15 september 2012 19:25

Hejsan bloggen! Idag så blev jag väckt av älskade morfar klockan 09.30, var as trött så blev lite morgon putt dåra. Vid 12 så kom lucas och vi åkte till Kungens kurva, vi gik in på Hööks och jag plockade på mig litegrann! Hittade massa av fina saker som jag gärna skulle ha lagt vantarna på men dock skulle det bli för mycket pengar. Jag plockade på mig ett par svarta benlindor från Showmaster, En röd grimma med pleece ludd på, Ett brunt fleece ländtäcke från showmaster, hästgodis med äppelsmak och sedan tillsist ett pannband med Maecys namn på! Jag skulle ställa mig vid kassan och betala allt så plockar morfar uppp sina pengar och betalar allting!? blev så förvånad!


Efter hööks så åt vi lite kebab och tjockade oss på en grill sen så gick vi till skärholmen! Jag och lucas gick till New Yorker och jag hittade en jätte bra BH som jag köpte. sen köpte jag ett mobil skal från "LV" fast såklart inte äkta. Är super nöjd med dagen! Ikväll blir det att lägga sig ganska tidigt eftersom jag måste vara i stallet vid 13.30-14.00 imorrn för att ta in Amoroso, Maecy och Pärlan.


Izabell mockade  åt Maecy idag och sa att jag verkligen behövde vända litegrajnn på Maecys box, det ahde blivit en bädd och det ska det ju inte vara så får nog fixa boxen ordentligt imorgon också!

Täcket: 129 :-

Pannbandet med bokstäver: 175:-

Grimman: 89:-

Lindorna: 129:-

Godiset: 19:-

   

In love med detta pannbandet! Gillar dock inte att det är rakt men ajja, hon kommer säkert bli as fin i det! Vad tycker ni? är det hiss eller diss på det här pannbandet?  


 

Av Amanda Sandberg - 15 september 2012 18:41

Blev ingen vinnst idag i JDM. Det sket sig i omhoppning och vi fick 4 fel:( aja men vi tar det igen nästa år! I andra klassen så var vi helt överlägsna i tiden men rev sista hindret!!!! Gaha sånt som inte får hända!!!!! Menmen han skötta sig perfekt och hoppade sjukt fint. Men påväg mot trippeln i sista klassen så var vi påväg att gå omkull, han snubblade i svängen ca 2 galoppsprång innan trippelbarren, men lyckades trycka ut honom så att vi fick ett galoppsprång till och han var inte ens i bakbommen! Så duktigt!! :))


 

Av Amanda Sandberg - 14 september 2012 21:14

Imorgon smäller det!! Så jäkla tagad! Quissy och ny trimade och friserad. Måste ju besvara tiekn sen förra året. För det vandringspokalen ska med mig hem i år igen!! Haha länge sen jag var så här taggad, men men :)


En bild från förra årets JDM!


 

Av Amanda Sandberg - 14 september 2012 21:09

Hej bliggen! Ursäkta för usel uppdatering! Jag är nu i Tyresö och kommer nathaligen inte bliga förän imorgon! Ha en fin kväll!


 

Av Amanda Sandberg - 14 september 2012 09:58

Usch finns inget tråkigare än att läsa engelska läxan!!! :( det är aldrig kul att läsa en bok som man blir tvingad till att läsa


   

<3

Av Amanda Sandberg - 13 september 2012 21:46

Att vara stolt över sig själv, är den bästa känslan!


   

Av Amanda Sandberg - 13 september 2012 17:35


Min dag har varit cp! Jag orkar inte med människor som ljuger än rakt upp i ansiktet. Och säger att dem inte gjort nått även fast den har gjort det. Tur att man i alla fall har världens bästa vänner som stöttar än i alla lägen. Kärlek till er! Ska snart åka till stallet och rida på min älskling. Ska bli skönt att rensa huvudet lite.

 


   

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards