karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 23 september 2012 00:55

Ledsen att jag inte har bloggat på länge. Men har bokstavligen inte haft tid. Men det intressanta som har hänt i veckan är typ att vi har varit på utflykt med skolan Och en uppgift var att klä ut sig. Och som dem nördar vi naturvetare är så klädda vi ut oss till nördar haha! Så jäkla snygga var vi!!
Idag så har jag vairt på bio med massa kompisar, vi hamnade på batnan och efter två timmar så satt jag Och en till på golvet och typ sov. Haha inte så bea film alltså! Menmen nu är det dags att sova! Godnatt


 

Av Amanda Sandberg - 22 september 2012 20:22

Hej bloggen! Idag så vaknade jag vid 10 och vi åt frulle osv. Sen vid 13.30 så åkte vi till stallet! Idag så fick Lucas lillasyster Linnea följa med! Hon fick rida på Maecy och det gick jätte bra, hon var jätte duktig! Jag red maecy lite innan och det gick så bra! Hon var väldigt fin och mjuk i munnen. Bakbenen jobbade like bra som förra veckan och jag känner verkligen att hon börjar få upp muskler igen !

Linnea sitte på Maecy!

 

 

Av Amanda Sandberg - 22 september 2012 10:30

Godmorgon alla! Ska tills stallet om några timmar och rida, tänkte tids i ridhuset om det inte är allt för mycket folk där. Uppdaterar senare!


Btw, mitt skal har kommit!!! :D


Av Amanda Sandberg - 21 september 2012 16:21

Tjaa! Idag så hade jag bara en lektion så jag var i stallet vid typ 10 över elva. Jag skrittade ut på henne och jobbade hene ordentligt i skritten, hon lyssnade bra på alla mina hjälper men hon var ruskigt pigg! Höll även på att ramla ned i gösel stacken idag, riktigt läskigt! Vi har ingen container som vi söänger skiten i utan de är en dörr som vi tippar ut allt från så hamnar det ungefär 3 meter nere på marken :$ nu sitter jag på bussen påväg till Lucas, har intaget av alla hästarna imorrn!


Bjuder på en bild på mig och Magdis under matte lektionen :3


 

Av Amanda Sandberg - 20 september 2012 21:31

Tjaa bloggen! Idag så fick Maecy vila! Hon har gått så bra nästan hela veckan o förtjänar att vila! Jag bordtade rent henne ordentligt eftersom damen har en tendens att stöka ner pälsen ordentligt. Imorgon så tänkte jag trimma lite på utebanan och rida ut efter det så det blir lite av de goda också. Ska rida på det vanliga tredelade bettet så mycket som möjligt nu så jag lär mig ordentligt! Detsutom
Så har jg och Lucas 1år och 2 månader imorgon, grattis till oss! På lördag så har jag intaget av alla hästarna, då tänkte jag vara i stallet vid 13.30-14.00, får ju dock se vilken buss som passar bäst från nynäs! På söndag så har jag kvällsfodringen så ska till stallet sent!


 

Av Amanda Sandberg - 20 september 2012 14:56

Påväg till stallet nu!


 

Av Amanda Sandberg - 18 september 2012 22:02

Har beställt hem ett iphone skal med maecy på!!r så sjukt glad! Hoppas det är bra passform
På det så jag kan anvönda det ordentligt!! Kan det inte bli fredag snaaart!!!

Av Amanda Sandberg - 18 september 2012 07:48

godmorgon till er alla som läser vår blogg, just nu sitter jag vid datan och skriver ett litet ilägg..nähee! haha, jag mår bra idag och är pigg och glad! Idag så ska jag träffa Klara efter skolan och vi ka nog hem till henne! Ska bli as kul att träffa henne igen!! Det var så kul när hon var med i stallet och att hon ville rida osv. min lilla makko


första lektionen idag är bild, undrar vad vi ska göra då? finns alltid något roligt att måla, men hoppas inte vi får göra massa färgskalor eller nått sånt.. jag skulle vilja måla en valfri målning, då skulle jag måla Maecy direkt! Har massa teckningar på henne hemma, några som är likt och bra och några som ser frö jävliga ut.. Maecy är gaaanksa så svår att rita av, hennes huvud är böjt sen vid mulen så blir det konvex och sånt.. fyfan. Ajja nu ska jag snart gå! 

 

Morgon sminkning yaaay

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards