karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 11 september 2012 00:00

R.I.P alla som dog i World trade center! må er vila i frid!

 



 

Av Amanda Sandberg - 10 september 2012 22:39

Detta ska inhandlas i helgen!


 




 

Av Amanda Sandberg - 10 september 2012 22:20

Godnatt säger jag nu!

Av Amanda Sandberg - 10 september 2012 21:53

Här kommer en bild bomb på min finaste ägodel i hela världen, jag älskar henne så otroligt mycket!

 



 


   


 

love u longtime!

 

 

Av Amanda Sandberg - 10 september 2012 21:28

Hejsan alla! Idag så hade jag typ 2 timmars håltimma så jag hade ingenting att göra i skolan. Vi slutade klockna 15.45 så det var vår senaste dag. Vi hade idrott som sista lekion och jag hade inga idrotts kläder så jga var inte med, sen så mådde jga inte så himla bra under dagen heller så jag var inte på bästa humör under idrottstimman. 


Fick vänta ett tag på bussen ssom kom 16.06 och då åkte jag till stallet. Red Maecy i tältet idag pga allt regn, red i ca. 30 minuter, hon gick jätte bra och la sig inte alls hårt på handen, jag tror att vi kan "fixa" oss ganska snabbt! I vår är vi nog klara att starta L:C iallafall! Jag skrev ju att jag kanske ska börja träna dressyr nästa vecka, men så blir det antaglugen inte! Jag ska rida lite till och bygga upp henens muskler ch hennes kondis ordentligt så vi kan träna på riktigt då. Imorrn så ska jag nog rida ut om vädret håller i sig, annars blir det väl en liten ritt i ridhuset igen, tänkte eventuellt rida över bommar någon dag i veckan. I helgen så komme rjga inte kunna vara i stallet något, får fråga någon om hjälp hih Klara kanske vill ta det lilla monstret? Får ringa och tjata på henne, annars är hennes mamma väldigt duktig också! 


Just nu sitter jag och pratar med min pojkvän i telefonen, ska snart sussa och drömma söta drömmar. Är så trött på livet men ändå så high on life, fattar inte liksom.. helt skummt.. 

 

Min busiga älskling <3

 

Haha klockren bild! Älsklingen blev skiträdd!

 

     

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 19:59

Här får ni en 10 sekunders video på när jag hoppar haha, bättre än inget elle rhur? 



 

 


 

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 19:37

Måste bara säga det min häst är underbar!! Han gick som en klocka och skötte sig prima! Gjorde lute bomövningar och han skötte sig för en fångsskull över första bommen. Han låg inte på elr något!! Sen så hoppade vi lite studs och där så slarvade han lite när det var lägre. Han tyckte det var lite lätt. Så vi höjde upp den sista bommen till ca 120 och då jäklar, vad fint han hoppade. Han arbeta med fambenen perfekt ända upp i bogen! ? så fin! Sen så tog vi bort stutsen och byggde upp ett vanligt hunder på ca 130 cm och han arbetade lika bra med frambenen då som i stutsen! Duktig polle!!


Eftersom att Nellie blir besiktad på tos och åker direkt om hon går igenom så tog jag ut henne på en lite promenix. :) min söta fina Nellson. Kommer sakna henne så sjukt mycket.


 

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 18:45

Hejsan! Tänkte bara skriva ett litet åsikts inlägg nu.. Kollade Nellie Berntssons blogg och såg alla kommentarer hon har fått om det där med Bellman och att någon kallade han galen. Jag tycker inte hon är värd alla dumma kommentarer! Hon är 12 år och så mogen för in ålder så varför ska man hacka på henne? Jag själv tycker inte att hon gör något fel! Jag tror själv att Nellies och Bellmans sista tävling kraschade pga att de båda var nervösa, det har väl inget att göra med att han är galen? Vi alla vet att Bellman är en mycket svår ponny vi har sett det och vi har hört det så varför ska vi hålla på att kommentera som att vi vet något? Låt henne bara vara! Jag tycker hon är helt underbar! Läser henne sblogg dagligen och det peppar mig psykist till att åka till stallet nästa dag! Hon är 12 år och redan känd över hela Sverige! Tänk er! finns det någon 12 åring i Sverige som har fått så mycket attention som Nellie? nä! Man ser henne överallt och varenda gång blir man lika glad! Nellie, keep goin! 

 

 

 

    

Love <3

 

 

 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards