karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 17:50

Hej bloggen! idag så åkte jag ut till Maecy jätte tidigt och släppte ut henne osv. Mockade ju när jag var där så det ända jag behövde göra var att rida. Klara som jag hade karlsborg.soclog.se med följde med till stallet idag och red lite på Maecy, allt såg sjukt bra ut och jag sa till henne att hon gärna kan få ta henne i helgen eller någon annan helg då jag ska till min morfar och det tror jag att hon ville. Det märktes att Maecy kände igen Klara, hon började bråka lite i börjanm men såfort Klara sa till henne så skötte hon sig. 


När jag red så tränade jag mest på att få henne lugn som vanligt, hon var väldigt pigg och det var svårt att få henne lugn samtidigt som man måste driva på henne, imorrn så ska jag ta det lugnt, ska rida ut i skogen och få bort lite mjölksyra. 

I veckan eller nästa vecka så blir det kanske en dressyrlektion! 

 

Klara& Moon Shadow 2011

 

Klara&Maecy 2011


  

 

 

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 10:52

Lucas tog lite söta bilder på mig och Maecy i hagen, så söt hon var!

 


 


 

Min fina älskling <3

 

 


Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 10:44


Som sagt så sover jojjo hos mig hela helgen. Igår så red vi ut en stund på hästarna. Meningen var att hon skulle rida quissy. Men det gick inte bra. Haha han lekte bara runt med henne och gjorde tvärt om( hon har inte ridit på 3år) aå efter en stund fick vi hoppa av och byta hästar. Nellson var desto snällare mot henne och vi kunde både skritta oxh trava. Idag blir det ett hårt pass för quissy inne i ridhuset, måste göra av med lite överskottsenergi! ?
Katja


 


 

Av Amanda Sandberg - 9 september 2012 07:51

Hejsan! har precis vaknat och väckt Lucas, ska ner och äta frulle och sen åka till stallet och släppa ut Maecy. När vi ändå är där så ska jag mocka, göra hö och göra kladd hinken. Efter jag har ätit ska jag gå ut i stallet och leta efter ett par andra hinkar till Maecy, det behövs! uptaderar bloggen senare och hoppas på att de som vi ska ha bloggtävlingen med har svarat på mejlet! 

fin bild men synd att det var en rivning  


 

Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 21:20


Godnatt! Nu ska jag sova, måste upp vid 07.20 imorrn för att hinna med bussen. Ska släppa ut Maecy imorrn och mocka, göra mat sen åker jag till Lucas. Vid två åker jag till stallet igen och rider osv. Vi hörs imorrn!




Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 20:15


 


 

Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 19:28

Asså min kärlek till min häst är så obeskrivlig så jag vet inte hur jag ska förklara.. När jag kommer till hagen och ser henne kolla på mig med framåt tittade öron sammtidigt som hon gnäggar så känns det som att mitt hjärta tar ett stort hopp i min bröstkorg. Vet ni hur det känns? Jag skulle kunna göra allt för Maecy, vill att hon ska ha det så himla bra som hon kan. Om hon är det minsta smutsig så vill jag ta väck det så hon ska må bra när hon är hungrig så vill jag ge henne hela godislandet om det hade funnits något.. gud vad jag älskar det lilla monstret.. hela mitt hjärta är gjort för två individer.. Maecy och min pojkvän! 

Love u both!



 


 


Av Amanda Sandberg - 8 september 2012 18:38

Hej bloggen! Idag så var jag i stallet vid halv tre Lucas fixade hennes hö och jag började borsta på det lilla monstret, vi hade ganska bråttom eftersom vi bara hade två timmar på oss, två timmar låter mycket men när man är inackoderad så behöver man iallafall tre timmar. upptäckte att Maecy hade gjort sig illa på samma ställe som förut igen, hon hade tagit upp såret så det blödde som fan! Fixade det sen sadlade jag osv.


När jag red så började jag med att skritta ut i typ 10 minuter sen gick jag in i tältet för att rida lite dressyr. Hon började bråka med mig en gång när jag skulle korta tyglarna men då så la jag bara på spöt på rumpan hårt en gång sen var det slut på fasonerna, duktig häst! Det jag tränade på var att få henne lugn i traven, jag red på vanliga tredelade bettet idag. Att få henne lugn var ganska svårt för jag behövde alltid tänka på att gasa för annars skulle hon sakta av självmant och sammtidigt bromsa henne hur går det ihop liksom? Ajja, hon var jätte duktig och i slutet så rd jga lite "western" och träna halter och flyttade henne med tyngden osv. väldigt lyckad dag! 

Min fina   

 

     

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards