karlsborg

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda Sandberg - 17 september 2012 21:36

    '


 

Av Amanda Sandberg - 17 september 2012 21:20

Hejsan bloggen! sitter nu för tredje gången och skriver det här inlägget blir sjukt sur om det fuckar up igen! skriver kortfattat eftersom min bok om dagen försvann..


Idag så red ag ut i böjan och sedan så red jag i ridhuset, hon var väldigt hård i munnen så jag var hård tillbaka tills taken slog mig " vafan håller jag på med!? varför sitte rjga och bråkar med min häst!?" så jag mjuknade och längde på tyglarna istället, efter ett tag så mjuknade hon och fick fin form och fina bakben, allt gick som en vals! Trodde att traven skulle vara som en vals också, men det blev tango! Hon var pigg men ändå kontrollerad och mjuk. Tillsiulut så gick hon så fint så hon fick sluta! Vet nog hur jag ska fortsätta jobba med henne i framtiden! Kanske blir dressyr tävling den 2 december efter mycket velande! 


Imorrn och på onsdag så kommer Emelie till stallet! Hoppas hon rider ut någon av dagarna, det behöver det lilla monstret! Hon pratade om att hon skulle longera över bommar någon dag så hon får väl göra som hon vill men jag tror nohg Maecy uppskattar en tur i skogen också. Tycker synd om henne som har fått gå på banan nästan varenda dag, ska fasiken rida ut och galoppera på Torsdag! På fredag så åker jag antagligen till stallet innan skolan, har 2 lektioner då! Lyx! 


 

Min fina älskling, ni ska bara veta hur det känns att ha ett litet monster, hon är helt crazy men ändå SÅÅ underbar

 

 

Av Amanda Sandberg - 17 september 2012 20:43

Idah följde lilly med mig till stallet och ja vad kan man säga. Då hon retar mig för att jaag för ca 1 månad sedan klämde fingrarna i boxdörren, så kan jag säga att idag blev hemden ljuv!!! Hahahahaha så jäkla kul!

 


 


Av Amanda Sandberg - 17 september 2012 19:23


Hejsan mitt inlägg på bloggen fucka upp så om jag inte kan fixa det nu så bloggar jag senare! Men jag lovar att ni ska få veta allt som hände idag! :)

 


 

Av Amanda Sandberg - 17 september 2012 18:22


Hejsan bloggen!Var nyss inne på nymobil.se och de har så sjukt snygga skal! De har massor med "diamant" skal och med massor av Hello kitty gah jag tror jag avlider! Hittade 2 skal som jag tänker dela med mig av till er här på bloggen, de ena är med en hello kitty på och de andra är rosa, släng gärna en kommentar om vad ni tycker om dem


   

Vad tycker ni om dem? Jag gillar mest hello kitty skalet! Det är elegant och inte för töntigt men ädnå sååå gulligt! blev kär! Ni borde verkligen besöka nymobil.se och klicka hem något skal, för jag lovar ni kommer inte att ångra er! Jag ska klicka hem hello kitty skalet direkt


 



Av Amanda Sandberg - 16 september 2012 22:44

Japp rubriken talar. Jag har spytt ungeför 5 gånger o fler lär det bli.. Så jag tänker bara blogga kortfattat från mobilen.


Jag kom till stallet vid halv ett då så ställde jag mig o mockade i typ en timma, vände upponed på boxen så den skulle bli riktigt ren. Efter det så tog jag in Maecy, skulle ta in ilex, amoroso och pärlan oxå men de fick va ute lite till. Tog in Maecy somsagt och borstade henne sen fick hon faktist bada idag! Hon hade kiss och bajs flöckar över hela kroppen så jag skämdes! Det tog ungefär en halvtimma/40 minuter att duscha henne, tror hon tyckte det var mysigt. För att få henne att torka så gick vi ut med henne i solen så hon fick beta lite, tog massa bilder på henne o med henne, här kommer de.






 

Av Amanda Sandberg - 16 september 2012 21:29

Min andra sponsor! Den skulle med i första inlägget!


 

Av Amanda Sandberg - 16 september 2012 21:22

Idag var manmas chef med ut till stallet. Det är även dem som sponcrar mig emellan åt när vi ska iväg på större meeting. Nu är det även bestämt att vi ska utöka kontraktet och dem ska sponsra. Dem passade även på att rida sjärnan dem spånsrar! :D Hahaha min quissy var så snäll och gick runt där. Han tog verkligen ett steg i taget, allt för att dem inte skulle ramla av! Så sööt!


 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards