karlsborg

Alla inlägg under oktober 2012

...

Av Amanda Sandberg - 31 oktober 2012 23:43

Idag har jag tillbringat nästan hela dan i stallet :) allt började kanon och Quissy skötte sig jätte bra när vi var ute och red. Sen så kom "lisa" till stallet och vi började att bråka igen! Jag pallar inte med henne. Jag har i alla fall ringt veterinären och hon kommer imorgon! Jag hoppas verkligen att Lisa är där när veterinären kommer för annars så lär set gå hett till. Orkar inte med henne. Nu ska jag i alla fall sova, är hemma hos min kompis och har tittat på film o flättat hår :p mys med tjejkväll!
God natt! Bloggar imorgon om vad som händer imorgon!
/katja! :)

Av Amanda Sandberg - 31 oktober 2012 17:23

Här kommer de gina bilderna på prinsessan!



   


 


 


 


 


 


 


 


 

min fina älskade lilla häst, du är bäst!

Av Amanda Sandberg - 31 oktober 2012 15:53

Har fotat den nakna Maecy och lägger ut bilderna om ca. 1 timma, håll utkik! Vissa av dem blev kanon bra!

Av Amanda Sandberg - 31 oktober 2012 10:08

godmorgon allehopa! Har nyss vaknat och ska bege mig hemåt för att packa ihop ridkläder och annat, idag ska Maecy rakas och bli fin, hela kroppen ska rakas förutom en liten bit där sadeln sitter. Ska även testa mitt nya träns på henne, ska bli roligt men lite nya saker! Kan äntligen kasta mitt gamla träns! Om det nu blir sol ute så ska jag fota henne också, ge er lite nya fräscha bilder på en nyrakad häst. 


Som jag såg så har Katjas inlägg igår väckt mycket känslor, jag håller fullkomligt med er som har kommenterat och Katja det är inte rätt det "Lisa" gör, vissa människor är bra.. aa  jag vet inte vad jag ska säga.. men ni förstår nog.. hoppas alt blir bra nu iallafall!

ska n dra ner och käka lite frulle innan vi ska dra till bussen, ha det bra vi hörs senare!  

 

 

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 22:26

Ibland undrar jag vad det finns för människor och hur den tänker. Jag tänker inte näma några namn men jag benämner henne med lisa. Lisa har en häst i stallet aom hon fick för ett år sedan. Jag ät även privat kompis med lisa och har tillbringat en hel del tid med henne.
För några månader sedan fick hon beskeddet att hennes häst har fått spatt och aldrig kommer att bli helt bra. Det var allt då började. Til en börja tog hon hand om sin häst oxh gav den kärlek. Men med tiden så skutade lisa att bry sig, och hon säger att det beror på att hon inte mår så bra. Och jag förstår henne, hon har det inte så lätt.
Men idag så fick jag nog. Idag när Lisa kom till stallet mockade hon och gjorde mat till sin häst. Sedan satte hon sig vid mig när jag stog och borstade inför träningen ( som för övrigt gock hur bra som helst!). Jag frågade lisa om hon hade taggit hand om sin häst redan och ho sa ja. Då jag vet att hon ett flertal gånger inte har borstat pch tagit hand om sin häst så gick jag efter träningen och kollade till Lisas häst, som stog med leriga ben. Jag blev sjukt arg och spolade hästens ben. Jag märkde så att hästen hade mugg på alla fyra benen och var svullen. Jag blev rentutav galen och gick raka vägen hem till henne( hon bor jättenära stallet)
När jag kom upp på hennes rum så började vi bråka och jag uttryckte mig kanske lite väl elakt. Men jag orkar inte mer. Jag klarar inte av att se hästen lida och jag tycker den är värd en bra sista tid i livet!!! Efter mycket bråk och skrik gick jag och Lisas pappa ner till stallet och han sig hur hästen var skött och blev rasande!
Jag har nu fått "hot sms" som jag inte behöver näma innehållet i! Men jag orkar inte titta på längre, så imorgon kommer jag att ringa veterinär och kommer från och med nu ta hand om hästen....


Hoppas ni har haft en bättre dag än mig!? På torsdag ska jag och amanda träffas och då ber jag henne om hjälp att lägga upp film från dagens träning. Har fortfarande inte fattat hur man gör :P


Sov gott! / katja :)

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 21:30

Fått förfrågan om att blogga på en annan portal, spännande!

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 19:13

Alla som gillar bloggen på facebook får en länkning, gäller alla som har en blogg oavsett portal!

 

  det står i menyraden " gilla bloggen" 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards