karlsborg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 19:00

Var i sorunda hästbutik idag och fick lite saker, såg då även en julkalender för hästar! Mna öppnar en lucka varje dag precis som vanligt men istället för choklad så ligger det olika häst godisar i! jätte roligt tycker jag! Jag ska absolut köpa en sådan! 

 

denna kan man köpa på Sorunda hästbutik eller på isirider.se

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 18:30

Tjoo! Vi åkte ner till Sorunda hästbutik och kollade på en jacka och lite andra grejjor, fick en mountain horse jacka från Marie och ett träns och ett pannband från Treadstone! As nice! blev super nöjd! Pannbandet är böjt med en sten i mitten av böjjen, det är annorlunda så jag tror att det är ganska ovanligt nu iallafall, tränset är från Globus och är vanligt svart med engelsk nosgrimma! :)

 


 

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 17:09

Hejsan igen, tänkte uppdatera er lite om vad Emelie gjorde med Maecy. Hon longerade henne och släppte henne sedan i ridhuset, hoppas dock att det blir ridning på Fredag är lite mycket longering och sådant nu från både mig och Emelie. Hon hade vart duktig iallafall! :)

 

min fina bebis i våras

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 12:58

Hej alla! vissa av er kanske undrar varför just jag och Katja bloggar tillsammans, så nu tänkte jag skriva våran "story" haha. Jag och Katja har känt varandra och varit bästa vänner sedan 14 år tillbaka, jag har ett minne av att jag och mamma sat vid dagisgrinden med Katja och hennes mamma och lekte som små barn gör. Ända senadn den gången så har vi hållt ihop i vått som torrt, dom flesta säger att de gör det men vi har verkligen gjort det, saker har kommit imellan men vi har ändå vart bästa vänner, ibland träffas vi inte på jaa.. 1 år men såfort vi ses så känns allt som vanligt, vi pratatr på som vanligt som att ingenting har hänt. De var Katja och hennes mamma som satte igång mitt stora intresse för att rida och vara med hästar, de har underhållt mitt intresse sen jag var 6-10 år gammal jag fick följa med nästan varenda dag till stallet och rida på Katjas hästar och allt det där. Det har alltid varit vi! 

<3

Såklart man bråkar när man är vänner men jag har inget som helst minne av att vi har bråkat något riktigt ordentligt. Men Katja kan jag faktist vara mig själv och vara så ful jag vill osv, Men ni ska veta.. katja kan vara j*vligt ful med mig också hahhaahaha! Vi har känt varandra från 2 års ålder och nu är vi 16 år gamla båda tå, vi har sett varandra växa upp och förändras men fortfarande är vi dem samma tilsammans, med andra ord 2 år. Vår vänskap är unik


 

våra stunder <3

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 12:30

 


Guud vad snyggt! Vad tycker ni? är det något man kan lägga pengar på? Ni som har freejump stigbyglar vad kan ni säga om dem, är dom säkra eller är dom osäkra? jag har hört från många håll att de är jätte säkra och från andra håll att de är osäkra. Ni får gärna lämna en kommentar! 

 

 

Av Amanda Sandberg - 30 oktober 2012 12:16

Som rubriken säger, godmorgon! Har ni sovit gott? det har jag iallafall, sov till 10 sen spratt de till i kroppen. Idag regnar det som fan och jag har inget att göra.. Emelie har Maecy idag och ska ta hand om henne, funderar på att kanske titta förbi ändå säga hej liksom. Emelie skickade bild på lite presenter hon hade köpt till Maecy, det blev ett reflex täcke och två hästgodis påsar! Det bugar och tackar vi för! Maecy är ju GALEN i hööks hästgodis! Det är billigt också, 19 kr per påse, är dock ganska lite i. 


ska åka förbi butiken och prova en jacka och ta med ännu mer godis därifrån och eventuellt ta hem ett nytt dressyr träns också, det är svart med engelsk nosgrimma. Vad ska ni göra idag då?

 

" Tack snälla Emelie" hälsar Maecy 

Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 22:02

Jag är sjuk ledsen att jag inte har bloggat på hur länge som helst. Men jag har inte mått så bra och har haft ett helt fullspäckat schema jag vet att inte det är något att skylle på men ibland så blir det bara så. Jag har inte haft motivation helt enkelt.
Men nu till vad som har hänt under den tid jag inte har bloggat. Ää ja det har inte hänt så måcket intressant. Jag har gått till skolan och vart i stallet. Det är typ allt. Haha. Men nu när det är lov ska jag se till att göra lite mer och träffa lite folk som jag inte har träffat på länge. Ska blandannat träffa amanda på torsdag. Ihegen har jag varit hemma hos pappa i sundsvall. Var skönt att chilla en hel helg! Imorgon är det tränong med Quissy på kvällen. Funderar på att åka ut imorgonbitti och rida en sväng i skogen och bara njuta av livet!
Ajja nu ska jag gå och lägga mig. Måste läsa ut en bok på 400 sidor till på måndag och sen så måste jag plugga en massa i veckan också. Har fyra prov nästa vecka :( fyfan. Men nu är det lov så ska inte tänka på det. Jag lovar att börja blogga igen!!!
/katja!

Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 21:14

Kollade igenom Maecy pass och hittade hennes stammtavla, checkade upp alla hingstar eftersom stona inte gick att hitta. Hittade några stycken. Det är konstigt att jag inte hittade hennes pappa Livingstone!? Jag sökte och sökte men det kom bara upp massor av unghästar..de jag hittade var Maecys:

* Morfar Persian Path S xx 

* Farfar Landgraf I

* Gammel farfar Ladykiller xx

* Gammel morfar Sovereign Path xx 


De var lite coolt att se bilder på dem och jag kan ju säga att jag inte tycker att hon är någon dem lik haha, möjligtvis är hon lite lik sin morfar. 

Persian Path S xx, även kallad Maecys morfar

   

Ladykiller xx, Maecys gammel farfar

 

Landgraf I, Maecys farfar

 

Sovereign Path xx, Maecys gammel morfar

 

Vet ni föresten hur man kan hitta gamla hingstar på nätet? jag har suttit i 2 timmar och sökt och sökt men inte hittat tex. Livingstone..

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards