karlsborg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda Sandberg - 10 oktober 2012 09:43

Hej bloggen! Igår så longerade emelie maecy vet inte riktigt hur det gick men får antagligen reda på det senare. Idag så har emelie maecy igen!

Av Amanda Sandberg - 9 oktober 2012 22:41

Har varit och tränar min stjärna för helena persso idag. Han var pigg som vanligt men skötte sig utomordentligt bra. Han hoppade som en klocka och var jättemjuk och fin i munnen! Han lyssnade för minsta lilla. Imorgon ska mamma rida honom då jag ska till chiropraktor. Han ska kolla upp min sneda rygg samt sätta nålar i mina knän, så att mina muskler ska mjukas upp och då troligen ska få mindre ont i knäna. Haha kommer nog skrika elr ja i alla fall vilja skrika när han trycker i ett par nålar i knäna.
Nu ska jag sova! Så godnatt!!
/katja

Av Amanda Sandberg - 9 oktober 2012 07:09

Tjaaa bloggen! Tänkte göra ett inlägg såhär på morgonkvisten. Detta ska handla om bloggar jag läser och varför jag läser dem.

1. Nellieberntsson.se
Läser hennes blogg för det pushar mig dels till att själv blogga och hon får mig att faktist våga stå själv om någonting, hon är en fantastisk tjej som är såå grym! Helt underbar.

2. Hanna widersted
Läser jag för att hon är så patetisk, hon får mig att släppa ett gott garv varje dag. Det är väl antagligen den ända anledningen, dock trycker hon ner alla "36-38 stl" läsare så det är mindre kul.

3.ponnysanning.se
En kul hästskvaller blogg där man får reda på allt som är onödigt och viktigt, pch dels så finns det roliga "dagens fail" bilder som man inte får missa, haha

4.isabella nilsson
Beckis ägare ( som nellie skulle lånat) en rolig blogg med dock sämst uppdatering enligt mig.

5. Kissies.se
Bra träningstips,mode lite ank bilder osv osv. En bra blogg enligt mig (Y)

Av Amanda Sandberg - 8 oktober 2012 22:00

Har varit i sundsvall hos pappa i helgen och som vanligt fungerade inte internet! Haha, så går det när man är uppe i norr ? hade i alla fall jättemysigt i sundsvall. Mös hela helgen med pappa och min kompis Emma! Idag har vi haft prov i skolan. :( inte det roligaste men det gick bra. Var inte så svårt. På fredag har vi uttligare ett prov i kemi! Woopwoop!! Var och red quissy idag. Han var lite stel i ryggen men ändå fin.
Nu ska jag ner med mamma till tvättstugan hare gott!!

Av Amanda Sandberg - 8 oktober 2012 07:29

Tagga skola nudå..

Av Amanda Sandberg - 7 oktober 2012 21:15

Här kommer ett litet extra inlägg till er läsare, fick en fråga förut om vad Maecy äter om dagen. Ja, jag kan ju säga att hon äter allt man kna få tag i förutom rispellets! de hatar hon haha.. nej men ärligt nu, det hon äter är..


 


ha det gött alla läsare! 

Av Amanda Sandberg - 7 oktober 2012 20:31

Hejsan bloggen! idag så åkte jga och Lucas till stallet med moppen och var framme vid halv två ungefär.jag tog in Maecy direkt och hon skulle såklart hålla på att bråka med mig!! jag fick springa runt i mina låga converse i leran..jävla häst. När jga hade fått i henne så tog vi lite foton och sen fixade jga henne, jag duschade henne innan jag skulle longera eftersom hon var så jävla smutsig! hon hade liksom ler dreds i manen! Jag tog sen ut henne till att börja med på utevolten, där började hon bocka och hålla på så jag tog in henne i ridhuset och hoppades på att det skulle bli bättre, men icke! Jag väntade tills det var några som hade ridit klart så släppte jag henne lös istället! Det uppskattades av henne, hon fick galoppera runt hur mycket hon ville. Efter en kvart så var hon helt slut och ville gå hem, hon fick godis och en klappp ochsåklart en puss på mulen hennes. En piggare häst får man nog leta efter, hon svävade fram i traven, och hennes svans var högt uppe i vädret, film kommer upp nu också :)

finaste hästen <3

 

ps. missa inte tävlingen! 

Av Amanda Sandberg - 7 oktober 2012 16:41

Tjaaaa bloggen! Bliggar lite snabbt just nu. Är hemma hos lucas och har lute kalas med hans familj, har ätit massor :( är jätte mätt!

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards