karlsborg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda Sandberg - 7 oktober 2012 00:00

Hej igen! Ville bara säga att Katja inte kommer kunna blogga förän på måndag eller Tisdag, hon har inget internet men vi hoppas  att hon bloggar extra mycket denna kommande vecka dåra! :)

 

Av Amanda Sandberg - 6 oktober 2012 23:16

God kväll allesammans! Har nyss kommit hem från stockholm med älskling, vi åt middag där och hade det lite mysigt, blev dock strul på vägen hem så det tog ca. 2 timmar. Här kommer planerna inför veckan! 

 


Av Amanda Sandberg - 6 oktober 2012 14:51

Hejsan allehopa! Nu tänkte jag presentera denna tävling för er! Ni har chansen att vinna ett iphone skal från smartabutiker.se


Reglerna är enkla, du ska gå in på smartabutiker.se, välja ett iphone skal och länka det i din blogg och i en kommentar, du måste också länka smartabutiker.se! Du ska skriva en motivering i din blogg och och sedan i kommetar om varför just DU ska vinna ett skal. Du måste också uppge vilken modell av iphone du har TEX. 3GS/4eller en 4S. För att tävlingen ska "fungera" så behöver minst 15 personer delta, tävlingen slutar 20/10-2012. 


Glömm ej!

* Att skicka oss ett mejl med eran adress och telefon modell.

* Att det är 15 personer minst som måste delta, så sprid! :)

* Länka smartabutiker.se med en motivering i både din egna blogg och i kommentar hos oss.

* Länka gärna tävlingen på facebook, instagram och i din blogg för att ha större chans att vinna ;) 

* mejlen: mussann@hotmail,com


LYCKA TILL! 


Tävlingen arrangeras i samarbete med bloggtävlingar.com 

skalet kommer ifrån smartabutiker.se


 

Av Amanda Sandberg - 6 oktober 2012 12:18

Hej guys! Det är såhär att det är ett företag som vill ha en tävling på bloggen! Vi kommer att lotta ut ett iphone skal till en person som går med i tävlingen, mer ingormation kommer i ett annat inlägg senare ikväll! Be there!

Av Amanda Sandberg - 6 oktober 2012 12:13

Maecy ville inte komma in ur hagen idag när jag skulle longera. Jag jagade henne med godis och allt möjligt i en HALVTIMMA!

Av Amanda Sandberg - 4 oktober 2012 21:50

Hej bloggen! Idag så gick det verkligen as dåligt när jag red. Maecy var sprallig som f@n lch bockade nästan av mig?! Så ar hon aldrig gjort förut! Jag tragglade vidare med henne i ridhuset vilket förvärrade allting.. Hon blwv hård i munnen och det är svårt att vara mjuk i munnen när ens häst är hård i munnen.. Nej en stor diss på dagens ridning.. Stog och mocka hennes box idag och tänkte bara "woow vilken skillnad egentligen" så här får ni en före och en efter bild, hur är era hästar att mocka till?

Av Amanda Sandberg - 3 oktober 2012 21:49

Hej bloggen och förlåt för att jag har bloggat dåligt. Idag så var jag i stallet vid fyra och fixade Maecy och sånt. Åkte hem lite senare osv. orkar inte skriva just nu, sängen är det ända jag kan tänka på..


 




 

Av Amanda Sandberg - 3 oktober 2012 15:21

Blev hemma idag från skolan då jag inte mådde så bra imorrse. Hade så sjukt ont i magen! :( somnade i alla fall om och sov till halv 11. Opps! Haha skönt var det i alla fall. Sen så läste jag klart engelska boken som vi hade i läxa, sen så var jag ute på en kort promenad. För att få sträcka lite på benen. Nu sitter jag och dunkar muisk och pluggar inför biologi provet imorgon. Roligare skulle jag ju kunnat haft men men! Idag så ska mamma sköta stallet. Ska försöka hålla mig hemma och vila. Men om jag känner mig rätt så kommer jag hamna i stallet ialla fall sittandes på en höpåse i boxen och gosa med min älskling. Men oavsett är det mamma som får ta ridningen idag.
Nu ska jag se till att bli klar med plugget!
Harre gott alla!
/katja ?

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards