karlsborg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 18:10

Vill ha ett par sånna här stigbyglar så jävla snygga! vad tycker ni? Hiss eller Diss på de här?

det ser dock inte alls säkra ut.. 

 


Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 17:41

Hejsan alla! Idag så blev det ingen hoppning och inte någon foto dag, det blåste som sjutton när jag kom till stallet så jag tog det lite lugnt. Ridhuset var upptaget av de andra i stallet och jag fick inte plats så jag var tvungen att rida i tältet som var värsta spökhuset enligt Maecy. Jag red barbacka och jobbade i skritt eftersom hon blev lite stressad det gick super bra hon gick fint tillslut. Efter att jag hade jobbat henne i skritt så tänkte jag försöka att trava men det gick ju som det gick, Maecy gjorde ett litet bock språng eller nått liknande så jag hoppade av och släppte henne i ridhuset. Hon sprang av sig i ungefär 10 minuter sen tröttna hon, hela ridpasset var nog 35-40 minuter. I morgon kommer Emelie och rider henne och på Torsdag så ska jag rida dressyrlektion för Åsa, det ska bli spännande! Jag måste ju komma igång och träna i alla fall några gånger innan tävlingen, jag kanske inte ens kan vara med för att jag inte har tränat.

-

På Torsdag efter träningen så ska jag eventuellt åka till Katja också, jag ska fota henne och Quissy litegrann, hon har ju inte så mycket bilder. Det blir antagligen inga hopp bilder och sånt utan mer lite höst och gos bilder vi får också se vad vädret bjuder på roligt ska det bli iallafall! Har saknat min lilla korvbena haha..

 


  Maecy var en liten stalker i ridhuset, så söt!

Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 09:49


Av Amanda Sandberg - 29 oktober 2012 09:48

Hejsan! Har typ vaknat nyss och käkar lite godis såhär på morgon kvisten. Idag så hade jag tänkt att fota Maecy med lite höstbilder men vet inte riktigt hur det blir med de idag, det ska tydligen börja regna vid 11 tiden. Ska iallafall rida i ridhuset idag, tänkte faktist ta ett skutt! Tänkte kanske bygga upp ett räcke och en oxer så jag vänjer mig att hoppa oxrar.


Pratade med katja också och hon sa att headern va as snygg och att hon skulle blogga idag! Jag kommer blogga efter jag har ridit och då jag har min dator. Lucas kanske filmar ridpasset idag så de kanske kommer upp lite film o bllder, håll ut kik!

Av Amanda Sandberg - 28 oktober 2012 21:24

Som ni ser är headern uppe! Säg gärna vad ni tycker! Jag böev jätte böjd och de blev Ellen oxå! Nu hoppas jag bara att katja ser den snart :) ett dtort tack till dig Ellen!!


Ellen som gjorde våran header gör dem gratis så om du är intresserad så gå in på hennes blogg och mejla henne! 

här kommer länken --> Ellens blogg

 

Av Amanda Sandberg - 28 oktober 2012 17:09

Hej bloggen! Idag var jag i stallet vid två o tog in alla hästar, fixade
Med Maecy och sånt, red ut för stt det inte fanns något ridhus eller så ledigt.


Nu till saken! En tjej som heter Ellen ska fixa en sjuukt snygg header till bloggen! Den kommer ha lite varma höstfärger och annat snyggt, hon hör den antagligen ikväll eller imorgon så deb kommer kanske upp på bloggen imorgon!


Verkar också som att katja har dött eller nått hon har inte bloggat på år o dar och sen svarar hon inte på FB/kik eller sms.. Katja.. Svara.. Katja..blogga

Av Amanda Sandberg - 28 oktober 2012 10:26

Hejsan! Ursäkta ennu än gång för ur usel bloggning. Igår så var vi i friends arena på invigningen, det var väl sådär, men det var så jäkla mycket folk! 46 000 människor! Alla bombade instagram samtidigt med " hej från friends" och en bild på arenan ganska coolt. Igår vilade Maecy, det blev ingen ridning för vi hade bråttom. Idag så är det tävling på sork så jag vette sjutton om jga kommer ha tillgång till ridhus eller nått så kanske blir att rida ut. Ska be Lucas att ta lite höst foton också. 

 

Av Amanda Sandberg - 26 oktober 2012 06:35

Hejsan bloggen! Har varit dåligt med inlägg nu i veckan, har inte haft nått att skriva om riktigt.. Igår så tog jag ledigt från skolan 2 lektioner för monstret behövde bya skor, hovslagaren hade ju då slut på skor så han fick åka o hämta nånn stans så jag fick vänta till 14.00 Efteråt så longerade jag henne och allt flöt på, hon var så duktig. Idag kommer Emelie och rider henne!



Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards