karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 17:31

Nu sitter jag och kompisarna på tåget påg mot staden för att kolla på bio. Det gick jättebra att rida båda hästarn. Förutom att pisamärren (Nellie) inte ville komma in från hagen, innan hon hade rensat hela hagen från vart enda litet höstrå...

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 11:28

Ställde larmet kl 8 i morrse för att jag skulle åka till stallet tidigt och ta in hästarna innan dem fick sitt lunch hö i hagen. Men som vanligt somnar man om när man ställt av klockan och sover en timme till. Haha!! Så ja de e klart man sitter är och väntar på att segosarna ska äta upp sitt hö. Men jag får väl skylla mig själv :P idag blire att trimma båda hästarna inne i ridhuset en stund. Sen bilre snabba puckar hem och fixa sig, skynda sig till staden och se på bio med två kompisar. Hare bra!
Med vänlig hälsning, Katja :D

Av Amanda Sandberg - 16 augusti 2012 10:55

tjaa bloggen! Vi vaknde nyss och dt är en timma tills bussen går till Haninge, jag ska till haninge och göra ett ärende lite snabbt. Sedan kanske vi ska gå till ung 08. Ikväll så kommer Gunnar och skor Maecys andra två fötter, och innan ska jag skritta. Tror att jag ska skritta lite på volten idag eftersom Ina blir galen. Nä, nu ska jag upp och göra iordning mig!


 

Agnes och jag förra året!

 

   

Av Amanda Sandberg - 15 augusti 2012 22:08

Godnatt allesammans! Tänkte kanske fota hästarna imorgon! 

 

Prinsessan hälsar också godnatt 

 


 

Av Amanda Sandberg - 15 augusti 2012 21:24

Här kommer lite före och efter bilder på mig och Maecy, jag tycker att vi har utväcklats så himla mycket under bara ett år! Så här kommer det bilder så får ni säga vad ni tycker :)

ge mig GÄRNA kritik!! men ni får inte vara elaka! dumma kommentarer godkänns inte!

   


Har försökt ta så nya bilder som möjligt men hade inga nyare än de här.


  

Av Amanda Sandberg - 15 augusti 2012 18:45

Hejsan! idag så åkte jag från Katja runt ett och träffade min pojkvän i Ösmo. Vi åkte hem till mig och tog in hästarna direkt. Jag fixade ordning Ina och Maecy innan  vi stack ut i skogen, Maecys sår har blivit så mycket bättre än vad det var för några dagar sedan. Jag sadlade Maecy och skulle gå ut men då fick Ina fnatt och började springa runt i boxen så vi fick ta med henne också. Ute i skogen så kändes Maecy lite konstig, hon var nog inte van vi att ha någon som rider på henne eftersom det var 3 veckor sen jag red sist, men allt gick bra. Vi var ute i kanske 25 minuter och när det hade gått kanske 20 minuter så hoppa jag av och prominera med henne istället. 


Jag ska nog skritta Maecy i en vecka och sedan sätta igång och trava små korta sträckor, tänker nog inte börja galoppera fören om två veckor iallafall, jag vill inte stressa på henne att bli igångsatt för då kan det ju hända att hon går sönder. När det går att rida som vanligt så tänkte jag verkligen ta tag i det här med att klättra i grustaget, det är bra för henne för hon bygger mer ryggmuskler då. Jag är nog bara lite feg för att vi ska ramla, och det är väl förståligt? Jag vill ha henne fin i kroppen och sådant innan vi flyttar henne till Sorunda.

 

Snygga?

 
 

Av Amanda Sandberg - 15 augusti 2012 15:28


Hej! Vart ute och ridit på Quissy, att vara ute på travslingan i skogen och galoppera järnet är nog det skönaste som finna. Att bara rensa huvudet och ha min älskling som utsickt! Idag äre Frida som ska rida Nellie. Om jag inte har sagt de så är det hon som äger Nellie. Jag tränar och tävlar upp henne för att hon ska komma upp i klasserna, då hon så småning om ska säljas. Katja 


Av Amanda Sandberg - 15 augusti 2012 10:26

Idag ska vi försöka hitta på nått att göra. Just nu ligger vi och lysnar på musik och jag måste säga att Amanda inte har nån direkt framtid med att imitera kändisar!! Haha ;)
En bild på min fina Quissico ? (140 tierp)


Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards