karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 19:15

Dressyr

Min och Maecy's färg är ju röd så självklart matchar jag helst upp med rött! Till det här schabraket funkar också marinblåa och svarta lindor och såklart vita men dem brukar inte jag vilja smutsa ner osv. Jag brukar också matcha upp mina egna kläder efter schabraket och de så till de här skulle jag kunnat haft mina marinblåa Lauren ridbyxor från Mountain horse eller mina gråa från CRW på Hööks. Det går ju såklart att ha röda till men jag fick kommentaren förut att jag såg ut som en liten jultomte och det vill man väl inte? Till båda ridbyxorna så passar en svart tröja eller en vit tröja, en röd/vit randig passar också till! 

schabraket kommer från horse show kostade 499:- utan brodyr

De röda lindorna kommer från Hööks kostar 199:-

Pannbandet kommer från Hööks och det fick jag med men kostar väl runt 199:- skulle jag gissa på

  


Hoppning

I hoppningen så brukar jag ha detta schabraket, Det är från Lami-cell och är köpt på Norrköping horse show, sedan brukar jag ha mina benskydd som är från John Whitaker (stavning på det) och dem köpte jag på Globen horse show. Till detta brukar jag ha kandarstång pågrund av att hon är så stark och sen ett träns från Hööks med engelsk nosgrimma och såklart ett rött "swarowski" pannband. Till detta brukar jag köra lite vad som helst, allt passar till marin blått eller aa nästan. 

Träns från Hööks 399:- med annat pannband 

Lami-cell schabrak 500:- 

John Whitaker benskydd 599:- 

"swarowski" pannband 180:- 

 

Tävling

Självklart vitt schabrak i dressyren, brukar ibland ha Lami-cell schabraket eller ett annat rött schabrak från hööks på hopptävling, men det vanligaste är vitt. Schabraket fick jag med Maecy så vet inte vart det kommer ifrån tyvärr. Tränset är detsamma som på den första bilden och pannbandet också. De helvita bootsen kör ban på bakbenen, maecy trampar sig ganska ofta så bättre att ha skydd på framridnigen. De lurviga bootsen har man på frambenen, fick dem i julklapp av min kompis. På tävling så kör jag på tredelat bett med fasta ringar och remontnosgrimma!

schabrak fick jag med.

Helvita boots Eskadron vet ej priset.

Svarta boots från Sjöhagen fick i julklapp så vet ej priset.

  

Här har ni mina favorit outfits! Berätta gärna om era!

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 18:23

Hej igen! kom nyss hem från stallet, fixade Maecy och Ina och båda såg väldigt mycket bättre ut! Satte på dem flugtäcken så dem inte blir uppätna, haha åh stackarna.. Vi gick sen ner och lämnade dem i hagen, då passade vi på att ta lite bilder! Maecy rullade sig och det var typ andra gången jag såg det! Hon liksom skrapade med hoven och jag ba " nej nej..stå blixt stilla!!" så stod vi där i typ 8 minuter helt blixtstilla, så la hon sig ner och sprattla med benen och i was like AWWWWW :'3 Tog lite bilder på henne! 

Sötaste tjejen!

    

Låg typ och gnugga sig sådär i 3 år..

 

HAJAAAAA ninjataaaiboxning!!!

  

halft söt sådär :')

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 16:40

Tjeina bloggen! Nu ska vi ut i stallet och fixa hästarna! tror jag ska gå lite med Maecy ute i skogen och sen lite på banan för att se hur hon rör sig. Ska kolla om svullnaden på hennes ben har gått ned eller om det har blivit värre, ska smörja Inas mugg också. Tänkte fota hästarna litegrann så ni får nya och fräsha bilder att njuta av. Har suttit och skrivit en liten "önskelista" om vad jag vill köpa till Maecy när lönen kommer, det är inte en hel affär den här gången haha, men önskelistan lägger jag upp senare för nu ska vi uut! 


Jag har haft bloggen i EN dag och ni har varit jätte duktiga på att kommentera och besöka! tack för det :* Hoppas ni tycker att jag är lika duktig på det. 

 

Min fina tjej   


ps. besök Maecys förra ägares blogg, hon tävlade nyss SM i dressyr! Izabell Allmyr

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 12:58

Har massor av konstiga bilder! Fångade även på bild när maecy gick omkull i hagen steg för steg.

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 12:45

Hejsan! Kom på
Med det här med frihetsdressyr, det är så himla vackert! Man har en så bra komunikation mes sin häst då! Jag håller på med det fast inte på Tobbe Larssons nivå dåra,haha och det är riktigt mysigt! När man kan komunicera med sin häst så har man verkligen kommit långt!! Jag började komunicera från marken med min c-ponny ceasar, han följde efter mig vad jag än gick och man kunde galoppera på åkern i bara ett grimmskaft runt hans hals, det var underbart! Sen började jag bli intresserad av det här
Med konster så jag fick en bok som jag läste och lärde honom buga!
Efter ceasar så fick jag en annan ponny som hette Donna, hon var ganska nervös av sig så jag fick kämpa i början men tillslut gick det! Hon gjorde samma sak förutom att hon var lite trög så hon förstod unte det där med att buga, haha.

Nu efter Ceasar och Donna så började jag med Maecy! Hon blev som en hund, följde mig överallt och stannade när jag tvärnita osv, nu har jag lärt henne ruska på huvudet på kommando vilket gör henne till världens charmigaste! Hon kan även buga och leka kull! Det känns verkligen som att hin litar fullt ut på mig, och jag fullt ut på henne. Så ett tips, blrja komunicera med er häst/ponny! Det kommer hjälpa er att förstå hästens språk och knappar.

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 09:15

Godmorgon! Inatt så hade jag värsta mardrömmen tyvärr, drömde att jag var med nånn tjej så gick vi på en sand stig, så kom en orange bil så sa jag "fort ner i sanden" så kasta vi oss ner i sanden. Bilen tvärnitar och gubben springer ut. Hab ser att fler bilar kommer så han hoppar on k bilen igen. Vi ställer oss upp och kutar över vägen, och då ser vi tt han tvärvänder så vi springer allt vi har! Vi kommer till en liten gård med hästar och ett litet hus, vis huset så hänger det en uppstoppad katt (?) sen vakna jag.. Usch den var äcklig!

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 23:58

Tack!

Av Amanda Sandberg - 10 augusti 2012 23:33

Godnatt alla läsare och jag tackar för dagens statistik! Imorgon drar jag hem från Lycas och fixar Maecy, kanske kan skritta lite grann jag vet inte :)

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards