karlsborg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 22:17

Snart är det dags att klippa våra hästar och det finns en rad med olika klippningar som man kan välja mellan. Man kan ju klippa sin häst för att det är snyggt eller för att den inte ska svettast så mycket. Vi klipper våra hästar för att det ska vara snyggt och för att hästarna inte ska bli så varma när vi tränar eller tävlar. Och detsutom så är det väl inte så snyggt att komma med en pälsboll på tävling va? haha nee det tycker jag inte!

 

Här är några fiffiga klippningar, jag själv tycker att spårklippning, helklippning och nästan helklippning är snyggast! vad tycker ni?

 

och detta kallas för konstklippning, haha konstig hobby men ganska coolt inte sant?

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 19:06

Tänkte ha en liten tävling här på bloggen! Tänkte lotta ut 3 länkningar och sen skriver jag erat bloggnamn i rampljuset! låter det smaskens? Och grejjen är den att ni länkas på båda mina bloggar alltså Karlsborg.soclog.se och den har jag runt 500-2000 läsare per dag, och sedan den här där jag har runt 100 än sålänge :) 


Det ända ni behöver göra för att vara med är att kommentera ditt namn och din bloggs namn och sedan länka min blogg. Det lottas ut 3 länkningar och ett rampljuset sms  somsagt och tävlingen avslutas om en vecka! Passa på att vara med för att synas! 


 

länkar min andra blogg här också! Karlsborg.soclog.se

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 18:00

Här kommer det en outfit som jag absolut måste ha!!!!

          

Dem till höger är budget byxor, de kostar 299:- och de andra kostar 679:- men de har också swarowski stenar vid fickorna.

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 17:01

Här kommer lite tips till dig som älskar att hålla på med man och svans! Jag älskar att göra fina saker i Maecys man och svans, har lärt mig att göra fisknät men det går inte att göra på kort man :( Men här kommer några alternativ :)

 

Stora liggande knoppar, passar fint på valacker/hingstar. Läste det på internet att ston ska ha små och få knoppar och valacker och hingstar ska ha stora knoppar, lite skummt. Dock är det lite svårt att göra små knoppar på ponnyer, de har ju liksom den kvalitén av man. 

 

Små knoppar, som jag skrev på bilden över, tydligen ska ston ha dessa. Tycker det är fint när man har såhär det ser liksom prydligt ut inge hår utstickande eller nått. 

 

Stående knoppar, knoppar som helt enkelt står upp, sett många dressyr ryttare använda det. Dock tycker inte jag att det är speciellt snyggt tycker det ser ut som hästen har ett element på huvudet.. haha

 

fisknät, ganska fin att ha på tställning eller nått men kanske inte på dressyrtävling eller nått sånt. Ganska pillrit att hålla på med.

 

Ardennerfläta, kallas även ponnyfläta eller hingstfläta. Används flitigt på utställningar eller spansk ridning. 




Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 16:16

 


Jag HISSAR ryktväskor! De är så smidiga och inte alls så klumpiga som dessa ryktlådor! En ryktväska kan man bara hänga över axeln och ta med den till hagen eller något sådant. En ryktlåda behövde man alltid transportera liksom. Jag har aldrig gillat ryktlådor! Såfort jag såg att ryktväskor fanns så köpte jag en sådan! Just nu har jag en rosa från Lyckås, fråga mig inte varför den är rosa, jag hade en rosa period när jag hade en annar ponny som hette Donna. Men denna som jag ska hissa nu, den är vinröd den ;)

 

Denna kommer från Hööks egna märke Showmaster!


Min DISS går till insäkter! Jag har STOOOR fobi för getingar och bromsar! När jag var typ 12 så hade jag en häst som hette Lluc (Jock på spanska) och en dag när jag red honom på ridbanan så undrade jag vad det var som gjorde så jävla ont på vaden så kolla jag ned och så sitter det en jävligt stor broms och tuggar igenom mina ridstrumpor!! jag fick panik och började slå mig på benet med ridspöet, har varit livrädd sen dess..Och getingar blev jag livrädd för när jag skulle gå till skolan! Jag skulle ta mina skor som stod utanför dörren så ligger det 6-7 bålgetingar på dem (döda tackolov) men det satte sig i huvudet ändå! Nu mera så har jag ett bålgetingbo övanför mitt fönster, det är väldigt mysigt att höra deras brummande och knackande mot mig fönster.. väldigt fina gäster..

 

KOLLA GETINGEN LIKSOM!?

 

FYFAN VAD ÄCKLIGT

 

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 14:38

Hej! Nu är matchen klar o det gick jätte bra, AIK vann med 4-0 mot Tyresö :) nu blire hem och fixa hästarna!

Av Amanda Sandberg - 12 augusti 2012 09:23

Tjaa! idag var vi tvugna att kliva upp tidigt, vi ska följa med till Tyresö och kolla på min syster när hon spelar fotboll mot Bollstanäs. Tycker personligen inte om fotboll men aja liksom.. Det kommer antagligen inlögg senare!

 

Min pärla <3

Av Amanda Sandberg - 11 augusti 2012 22:08

Hejsan här kommer det några vääldigt snygga måste ha saker!!


           

 


Allt är från Hööks! 

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards