karlsborg

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 22:58

Idag så hade vi först kemi "prov" sen så hade vi ett matte prov som gick över förväntan. Då jag har haft huvudverk sen i måndags då jag ramlade av så gick jag hem efter ma provet och sov i några timmar innan jag och mamma åkte till stallet. Jag travade tre vara runt travbanan och skrittade sen runt ridhuset. Orkade inte rida mer idag och sen så vågar jag inte rida för långt själv i mörkret. Är så jäkla mycket vilsdsvin runt stallet :/ inte kul. Imorgon blir det en ute ritt på dan när det är ljust. Sen på kvällen kanske jag ska träffa en kompis beroende på hur jag mår. :)
Godnatt!! :))
/Katja <3

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 10:15


  Fina bilder på Maecy, dom är tagna i Mars, vad tycker ni om dem? hiss eller diss? 

/Amanda 

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 10:00

Saknar sommaren sjukt mycket..  

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 09:21

Det går framåt för bloggen på Facebook iallafall haha, igår hade vi 4 likes på bloggen nu 8! :) keep goin !

/Amanda


   

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 09:15

De dagar inte jag har stallet så kan ni säkert läsa om det här --> Emelie's blogg Finns mycket fina bilder på lillpluttisen!

/ Amanda

 

Bilden är lånad av graniz.blogg.se

Av Amanda Sandberg - 16 november 2012 08:54

Hejsan alla! Sitter just nu på foto lektion, får blogga på lektionen haha ;) Idag så rullar skolan som vanligt, ska ha matte efter den här lektionen usch.. efter matten blire lunch, är vrål hungrig redan! Efter skolan så åker jag till stallet, ska mocka och fixa sedan rida min fina flicka. Tror att jag ska träna igenom programmet idag och se såatt det sitter ordentligt, det verkar inte bli någon träning i helgen heller.. Åsa har inte svarat så aa. Funderar faktist på att stryka mig om det inte blir någon träning den här veckan, jag pallar inte misslyckas så aa..

/Amanda

 

och jaaa jag vet att hon VAR smal här så ni behöver inte kommentera någonting om det! Titta på helheten istället.. hela förra bloggen bombades med negativa kommentarer om att hon var så smal och bl bla, vill inte höra det nå mer nu okej? Nu förövrigt så är hon superfin i kroppen och har gått upp mycket i hull, efter sommarbetet så kan det hända att de rasar i vikt snabbt, det hände med Maecy.

Av Amanda Sandberg - 15 november 2012 20:49

Hela min vecka har varit kaus! I tisdags så var jag och några kompisar på Twinight. Och såg båda delarna av filmen. Åhhh den var så jäkla bra!!!! Gaha satt typ och skrek emellan åt. Haha var nära på att börja gråta. Haha. Men ångrade mig och drog in gråten när 30:åring bervid mig började att stört böla! Haha så skön. Filmerna slutade typ kl 2 och vi var hemma halv 4! Så vi sov bara i två timmar. Så det är typ därför jag inte har bloggat. Har varit så jävla trött och är fortfarande. Så i onsdags hade vi lodis dag i skolan och var helt osminkade och mjukisbyxor. Så snygga!!!
/Katja :)


Bild på när vi går förbi skolan kl 03;15

Av Amanda Sandberg - 15 november 2012 19:17

Har ni läsare några tips på övningar som m  an kan göra? Lösgörande dressyrövningar och markboms övningar söker jag för skojjs skull! Lämna mer än gärna en kommentar!

/ Amanda

Välkommna!

Hej och välkomna till min blogg! Här kommer jag skriva om mig och mitt 18 åriga halv blod Maecy! Här kommer lite kort om oss!

 

Maecy  

Maecy är född 1995 i Holland, hon har 3 diplom föl. Hon köptes till sverige år 2004. Hon har utbildats till MSV:C i dressyr med fina resultat ( 72%)  och har också hoppats lite med vinst i 1,20. Maecy är en pigg och glad dam som man har mycket kul med, hon är väldigt personlig häst vilket jag gillar. Jag fick henne på foder 11 April 2011 och sedan fick jag henne i födelsedags present av pappa den 14 juni 2011.  Jag själv, Amanda är 17 år och går första året i gymnasiet. Jag hänger mest i stallet ( uddens gård) och när jag inte gör det så är jag med mina kompisar. Jag bor på en hästgård utanför Nynäshamn men jag har Maecy på uddens gård för att det är lite mer liv och rörelse där än hemma i vårt egna stall. Jag rider mest dressyr för att jag är rädd för att hoppa och när jag väl hoppar så blir det iallafall aldrig högre än 1 meter. Här var lite om oss, hoppas du tycker vi låter intressant o fortsätter läsa bloggen! 

 

Fråga mig

13 besvarade frågor

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

bloggerfy

Widget

sprid min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards